شناسهٔ خبر: 49838777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی خواهان قطع دست مافیای دارو شد

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: در برخی حوزه‌های بهداشتی گروه‌های مافیایی وجود دارند که وزارت بهداشت هم از فعالیت آنها آسیب می‌بیند و لازم است برای حل این مشکل برخورد جدی، قاطعانه همراه با تدبیر و شجاعت صورت گیرد و دست این مافیا قطع شود تا تامین سلامت و بهداشت مردم در مسیری صحیح قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی در دیدار با دکتر بهرام عین اللهی در مشهد افزود: اکنون مسوولیت بزرگ تامین سلامت، بهداشت و درمان مردم در دست شما و همکارانتان قرار گرفته است و شما با روحیه جهادی و انقلابی، تلاش و کوشش مضاعف، دغدغه‌های مردم در حوزه سلامت را به حداقل برسانید.

وی با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به حوزه بهداشت و درمان ادامه داد: طبق فرمایشات عالمانه ایشان، خود بیماری، یک غصه و مشکل برای مردم است بنا بر این نباید اجازه داد تهیه دارو و تامین هزینه آن، غصه دیگری برای خانواده‌ها باشد که امیدواریم با تلاش‌های شما و دولت جدید، این دغدغه به حداقل برسد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مسوولیت اصلی تامین نیازهای حوزه بهداشت و سلامت در کشور بر عهده دولت و وزارت بهداشت است ولی آستان قدس رضوی نمی‌تواند نسبت به مشکلات مردم در شرایطی مانند موج پنجم کرونا بی‌تفاوت باشد به همین دلیل آستان قدس رضوی در حد امکانات و مقدورات خود هر آنچه در حوزه بهداشت و درمان برای خدمت به بیماران و کادر درمان داشت پای کار آورد.

مروی افزود: در سطح استان خراسان رضوی تاکنون هماهنگی بسیار خوبی بین آستان قدس رضوی و دستگاه‌های اجرایی وجود داشته است و آنچه در مقابله با موج پنجم کرونا در شهر مشهد اتفاق افتاد ثمره این هماهنگی، همدلی و همکاری بود.

در این  دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با قدردانی از خدمات آستان قدس رضوی در دوره شیوع کرونا گفت: از ابتدای شیوع کرونا و با وجود همه مشکلاتی که وجود داشت آستان قدس رضوی از اقدامات وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا حمایت کرد و به الگویی موفق در این عرصه تبدیل شد.

دکتر بهرام عین اللهی افزود: با تدابیر اجرا شده در این بارگاه ملکوتی رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی به گونه ای است که هم حرمت زائران حفظ و هم امکان زیارت فراهم شده است.

وی به نگاه ویژه وزارت بهداشت به شهر مشهد اشاره و بیان کرد: مشهد را نباید فقط به نسبت جمعیت این شهر دید، این شهر به واسطه حرم مطهر حضرت رضا(ع) و زائران ایشان، قله کشور است و در زمان‌های خاص، چند میلیون نفر بیش از جمعیت این شهر در آن حضور می‌یابند.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه با وجود این ویژگی، میزان تخت و امکانات بهداشت و درمان در این شهر کافی نیست و با این که امکاناتی همچون بیمارستان فوق تخصصی آستان قدس رضوی نیز به ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه شده است اما همچنان با کمبودهایی در این حوزه مواجهیم.

عین اللهی افزود: ما شهر مشهد را ویژه می‌بینیم و با توجه به این که حوزه پیشگیری را بر درمان مقدم می‌دانیم تلاش خواهیم کرد نظارت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این حوزه تقویت شود زیرا در زمان‌های خاص، زائران بسیاری از شهرهای مختلف و حتی کشورهای دیگر به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و ضروری است وضعیت سلامت آب، غذا و امکانات بهداشتی هتل‌ها و اماکن اقامتی آنها به طور مستمر پایش شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و طرح‌هایی برای توسعه فضاهای درمانی پیش‌بینی شده است که امیدواریم با همکاری آستان قدس رضوی و دیگر مجموعه‌ها به نتیجه برسد و در خدمت زائران قرار بگیرد.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی در کشور گفت: تحقق این هدف ثمره لطف الهی، همراهی مردم و همکاری همه مجموعه‌ها از جمله بسیج، نیروهای نظامی و انتظامی است که ۲۴ ساعته پای کار آمدند تا واکسینه کردن مردم با سرعت بیشتری انجام شود.

عین اللهی افزود: هفته گذشته با تزریق هشت میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن در کشور، به اندازه تمام جمعیت برخی کشورهای منطقه واکسن تزریق کردیم و خوشبختانه این روند همچنان با سرعت ادامه دارد.

او ادامه داد: با سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی، به تدریج آمار زائران امام رضا(ع) هم به زمان اوج خود باز خواهد گشت اما همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری باید مورد توجه باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر امروز خود به مشهد ضمن شرکت در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مرکز واکسیناسیون حرم مطهر رضوی نیز بازدید کرد.

نظر شما