شناسهٔ خبر: 49837931 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گردشگری مجازی؛

آبشار زیبای تنگه تامرادی کجاست؟

تنگه تامرادی، دارای چشم‌انداز طبیعی و زیبا، ارتفاعات بلند، پوشش گیاهی سرسبز و طراوت و صدای دل‌انگیز آبشار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وب‌گردی خبرگزاری صدا و سیما، تنگه تامرادی در غرب یاسوج، در مسیر جاده سپیدار است و آبشار زیبا و حوضچه‌های فراوان دارد.

این تنگه با چشم‌انداز طبیعی و زیبا، ارتفاعات بلند، پوشش گیاهی سرسبز و با طراوت و صدای دل‌انگیز آبشار، خاطره‌ فراموش‌نشدنی و پر نشاط برای گردشگران به سوغات می‌آورد. چشم از هم‌نشینی سبزه و صخره در آبشار تامرادی، خسته نمی‌شود و این آبشار زیبا، خاطره می‌آفریند.

 

<div id="video-display-embed-code_7042585"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3233092/7042585?width=600&height=350"></script></div>
 
تنگ تامرادی و روستای آن را می‌توان یکی از بکرترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد دانست که تا چند سال پیش، دسترسی به آن با سختی زیاد صورت می‌پذیرفت، اما امروز به‌دلیل جاده‌سازی‌های نسبی، این دسترسی کمی آسان‌تر شده است.
 
علت نام‌گذاری این تنگه به این اسم، به‌دلیل حضور یکی از طوایف بزرگ ایل بویراحمد به نام تامرادی در این ناحیه است.
 
آب‌ و هوای این ناحیه، به‌خصوص در بهار و تابستان، دل‌پذیر و مطبوع است. در پاییز و زمستان، همان‌طور که از مناطق این‌چنینی انتظار می‌رود، با آب‌ و هوای سرد و یخبندان روبرو هستیم.
 
در نزدیکی‌های آبشار تنگه تامرادی، جنگل بلوط وجود دارد که یکی از جاذبه‌های بسیار زیبای این منطقه بوده و وجود گیاهی به نام جاشیر در سراسر مسیر این آبشار، جلوه بسیار خاصی به طبیعت آن داده است.
 
شاید بتوان آبشار زیبای تنگ تامرادی را مهم‌ترین جاذبه‌ این منطقه معرفی کرد.
 
این آبشار ۱۵ متری به‌همراه ۴ آبشار دیگر با ارتفاع ۸ تا ۱۰ متر، به‌ علاوه‌ حوضچه‌ها در کنار غار‌هایی که به گذرگاه آب تبدیل شده‌اند، طبیعت زیبایی را ساخته‌اند که هر ببینده‌ای را به تحسین وادار می‌کند.
 
به امید خداوند متعال، با کاهش همه‌گیری ویروس کرونا از راه مبارزه مستمر و فراگیر با آن، گردشگران عزیز، این تنگه و آبشار زیبای آن را از نزدیک ببینند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما