شناسهٔ خبر: 49823769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردار فدوی: رزمندگان دفاع مقدس به لحظه و به هنگام اقدام می‌کردند

ایرنا- تهران- جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رزمندگان کشورمان در دوران هشت سال مقدس فرصت‌ها را به لحظه و به هنگام استفاده می‌کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار علی فدوی روز سه شنبه در چهاردهمین جلسه اعضای شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: به طور قطع دوران دفاع مقدس در روندی قرار گرفت که یکی از مقدمه های معرفت به امام حسین (ع) و ظهور امام زمان (عج) است.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دفاع مقدس بی‌نظیرترین روالی است که می تواند تجلی پیدا کند و جوانان آن را ببینند.

سردار فدوی با اشاره به ضرورت توجه به فرصت ها از سوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: فرصت برای این شورا باید مانند نفحه (دم و نَفَس) باشد و بدانید که با چشم بر هم زدنی چهار سال شورا تمام می‌شود؛ به ویژه اینکه که انسان در شرایطی باشد که فرصت‌های زیادی را در گذشته از دست داده‌ است.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس افراد نمی توانستند فرصت را از دست بدهند چرا که جان خود را از دست می‌دادند و باید در لحظه و به هنگام اقدام می‌کردند.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معرفت به امام حسین(ع) را زمینه ظهور امام زمان (عج) دانست و افزود: امام عصر (عج) برای ظهور، خود را به امام حسین علیه السلام معرفی می کند و بنابراین باید همه عالم به امام حسین (ع) معرفت پیدا کند.

سردار فدوی گفت: روند انقلاب اسلامی که شروع شد امام راحل فرمودند این انقلاب را به دست صاحب اصلی اش می دهیم.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس همه دنیا علیه انقلاب اسلامی متحد شده بودند، گفت: اتحادی که حتی هم اکنون علیه انقلاب اسلامی شکل گرفته را نمی توانید در هیچ کجای دنیا پیدا کنید؛ این اتحاد صورت گرفته اما تاکنون حتی یک پیروزی نداشتند و همه پیروزی ها متعلق به جبهه حق علیه باطل بوده است.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به قدرت بازدارندگی کشور، اظهار داشت: مرحله بازدارندگی به این معناست که اگر دشمن بخواهد غلطی بکند، بررسی می کند و متوجه می شود که ضرر و زیان اش بسیار بیشتر از نفت و سودش خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه در بیشتر موارد ما تعیین کننده هستیم و آمریکایی‌ها نیز به این مطلب اعتراف دارند، گفت: در آمریکا تاکید شده است که بروید توان ایجاد کنید تا در برابر ایران بازدارنده باشید.

سردار فدوی تاکید کرد: این کار خداست و خدا در ذهن و دل آنها این جایگاه (قدرت بازدارندگی ایران) را قطعی می‌کند.

وی با یادآوری این نکته که امام راحل در اوایل انقلاب می‌گفتند ما هم ابرقدرت هستیم، عنوان کرد: اگر همه کشور همراه امام به این مطلب باور داشتند، ما به جای اینکه در دهه ۹۰ ابرقدرت باشیم در دهه ۶۰ به این مرحله می رسیدیم.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: مشکل این است که خیلی از افراد در جاهایی قرار می‌گیرند که باید مانند امام فکر و مانند ایشان عمل کنند اما اینگونه عمل نمی کنند.

وی افزود: مردم با امام راحل همراه بودند اما در این بین افرادی بودند که با مردم و امام همراهی نکرده و مشکلاتی را ایجاد می کردند.

سردار فدوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در نیروی دریایی برای من و همه پاسداران، آمریکایی‌ها به اندازه سر سوزنی مهم نبودند، اظهار داشت: ما به عینه ضعیف بودن، ذلیل بودن و در موضع انفعال قرار داشتن آنان را می‌دیدیم.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ما در برخی موارد به آمریکایی‌ها در خلیج فارس زور می‌گفتیم.

وی مثال زد: روزی در خلیج فارس دستور دادیم هر کسی که می‌خواهد در این منطقه باشد باید فارسی صحبت کند که در ظرف کمتر از یک ماه در تمام ناوهای آمریکایی یک فارسی زبان حضور داشت.

سردار فدوی افزود: در نمونه دیگر اعلام کردیم که ۶ کشور نمی‌توانند از خطوط دریانوردی بین المللی که ترسیم شده عبور کنند چرا که برخی از این خطوط در خاک ما در ایران قرار داشت و دیدیم تاکنون این کشورها شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، کانادا و نیوزلند از این خطوط عبور نکرده اند.

وی با اشاره به توان نظامی آمریکا گفت: نیروی نظامی آمریکا سالانه ۸۰۰ میلیون دلار بودجه نظامی دارد و این در حالی است که ما در دولت قبل، باید صد سال نفت می فروختیم تا ۸۰۰ میلیون دلار داشته باشیم.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: اما نتایج برقرار است چون قاعده خداوند برقرار است و خداوند نتیجه را رقم می‌زند.

سردار فدوی با اشاره به ضرورت رفع مشکلات اقتصادی گفت: وقتی که خداوند در کارهای سخت به وعده اش عمل می کند، در کارهای آسان هم عمل می کند و زمانی که در دولت، همه ادبیات امام و انقلاب را قبول دارند، به طور قطع اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

به گفته جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دولت قبل در عمل این موضوع را قبول نداشت و باید با تجربه‌ای که خودمان داشته‌ایم برای کارهای اقتصادی و فرهنگی الگوسازی کنیم.

وی افزود: همانطور که دل و جرات به خرج دادیم و در دوران دفاع مقدس بعد از دوره بنی صدر در عملیات «فرمانده کل قوا خمینی روح خدا» و چهار عملیات بعد از آن بسیاری از نقاطی که توسط دشمن اشغال شده بود را آزاد کردیم، باید در این حوزه نیز عمل کنیم.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: بعد از دوره بنی صدر و انجام عملیات هایی از جمله عملیات بیت المقدس، ما جنگ را در خانه دشمن شروع کردیم و بنابر روایات جنگ در خانه دشمن موجب عزت ما شد.

وی با بیان این روایت که جنگ در خانه دشمن موجب عزت و جنگ در خانه خود، موجب ذلت است، اظهار داشت: در جبهه اقتصادی هم همینطور است و باید در خانه دشمن بجنگیم و بسیار محکم طبق وعده خداوند عمل کنیم.

خباثت داخلی و خارجی منجر به فشار اقتصادی بر مردم شد

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه باید هر کسی که خواست علیه نظام کشور و منافع مردم فاصله ایجاد کند، هزینه آن را پرداخت کند، گفت: برخی به دلیل منافع مالی یا سیاسی برای مردم خباثتی را ایجاد کردند که باید بیایند و به مردم پاسخ دهند.

سردار فدوی با بیان اینکه در موضوع واکسیناسیون دیدید که واکسن هم آمد و مردم واکسن زدند، افزود: یکی از مشکلات ما این است که کسانی که می‌خواهند علیه نظام خباثت ایجاد کنند، احساس هزینه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه این مسائل از سال ۶۸ شروع شد اما عده ای احساس هزینه نمی کنند، گفت: برخی از اول عمرشان حقوق بگیر دولت بودند اما وقتی پشت تریبون قرار می گیرند، اعلام می کنند که میلیاردها ثروت دارند.

سردار فدوی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی تحریم‌های آمریکا آغاز شد، اما مردم تحریم را در سفره خود نمی دیدند، گفت: طی چند سال گذشته، خباثت‌هایی که هم از سوی دشمنان خارجی و هم از سوی عوامل داخلی آنان صورت گرفت، موجب شد که مردم در سختی و فشار قرار بگیرند و تحریم را در سفره خود ببینند.

نَفَس انقلاب اسلامی در یمن دمیده شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره موضوع یمن، اظهار داشت: کمی از نفس انقلاب اسلامی در یمن افتاده است و ببینید چگونه عمل می کنند.

سردار فدوی ادامه داد: هم اکنون آمریکا و اروپا، صهیونیست و عربستان، در یمن مستأصل شدند اما چون به جاهلیت قبل از اسلام مبتلا هستند، ملتمس ما شدند که آبرومندانه آنها را از اینجا نجات بدهیم.

وی اظهار داشت: نمایشگاهی در یمن برگزار شد که اگر همه کشورهای عربی با هم بخواهند چنین نمایشگاهی را راه بیندازند، نمی‌توانند.

جانشین فرماندهی کل سپاه گفت: ما را متهم می کنند که تجهیزات را به یمن می‌دهیم در حالی که آنها یمن را ۱۰۰ درصد محاصره کردند و حال چگونه ایران می‌تواند به آن‌ها تجهیزات بدهد.

وی گفت: یمنی‌ها از بهره هوشی بالایی برخوردار هستند و جزو بالاترین بهره هوشی در میان مردم کشورهای مختلف دنیا هستند.

نظر شما