شناسهٔ خبر: 49816692 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین مطرح کرد:

آماده سازی یک هزار تختخواب در نقاهتگاه‌های مرزی برای زائران ایرانی

صابریان گفت: در هر پایانه مرزی نقاهتگاه‌هایی با هزار تختخواب برای خدمت رسانی به افرادی که تست آن‌ها مثبت می‌شود، آماده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان صابریان مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: از قبل پیش بینی شرایط زائران اربعین را داشتیم و برای افرادی که به صورت هوایی و زمینی به کربلا سفر کردند انجام تست‌های سریع در نظر گرفته شده است؛ همچنین تعدادی از رپید تست‌ها به کشور عراق منتقل شده است.

او  در خصوص افرادی که تست کرونای آن‌ها در کشور عراق منفی می‌شود، تصریح کرد: افرادی که تست کرونای آن ها در کشور عراق منفی می‌شود مشکلی برای ورود به کشور نخواهند داشت، همچنین تست های کرونا به کمک ارگان‌های مختلف از قبیل بسیج و سپاه در مرز‌های کشور انجام خواهد شد.

صابریان با اشاره به اینکه طی کمتر از ۱۵ دقیقه جواب تست زائران داده می‌شود، گفت: افرادی که تست آن‌ها مثبت می‌شود در نقاهتگاه‌هایی که هر پایانه مرزی با هزار تختخواب آماده شده است، خدمات درمانی را دریافت می‌کنند.

او گفت: افرادی که وضع جسمانی مساعدی دارند وارد کشور شده و حتی با وجود عدم علائم به نقاهتگاه‌ها فرستاده می‌شوند، اما افراد با شرایط جسمانی نامساعد بلافاصله به نزدیکترین بیمارستان منتقل می‌شوند و تحت مداوا قرار خواهند گرفت افرادی که تست آن‌ها در عراق مثبت می‌شود در صورتی که از شرایط جسمانی خوبی برخوردار باشند می‌توانند به نقاهتگاه‌های مرزی  مراجعه کنند و در غیر این صورت می‌توانند دوره درمان را در کشور عراق پشت سر بگذارند.

انتهای پیام/

نظر شما