شناسهٔ خبر: 49790553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سخنگوی سازمان سنجش

۸ تا ۱۴مهر، فرصت اصلاح اشتباه در انتخاب رشته

امکان ارائه درخواست اصلاح اشتباه در انتخاب رشته کنکور۱۴۰۰ فراهم شد.

صاحب‌خبر -

تا ۱۴ مهر، فرصت اصلاح اشتباه در انتخاب رشتهبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان؛سخنگوی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: معمولا برخی از پذیرفته شدگان با ارسال درخواست به سازمان سنجش مدعی اشتباه در انتخاب رشته خود شده و متقاضی معرفی به اولویت بعدی که در آن دارای نمره هستند می‌باشند.

خانم فاطمه زرین افزود: تنها درخواست‌هایی قابل پذیرش و بررسی هستند که شامل مصادیق اشتباه در انتخاب رشته که در اطلاعیه مورخ ۴/۷/۱۴۰۰ سازمان آمده است، باشد.

سخنگوی سازمان سنجش گفت: این داوطلبان می‌بایست اطلاعیه در خصوص اشتباه در انتخاب رشته را مطالعه و سپس تنها در سامانه پاسخگویی اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی request.sanjesh.org و پس از انتشار کارنامه نتایج نهایی در روز پنج شنبه ۸مهر ماه و درصورتی که در کدرشته محل مورد درخواست دارای نمره باشند قابل بررسی است.

خانم زرین آمیزی افزود: نتیجه بررسی تا ۱۴مهر در سامانه مذکور قابل ثبت هست و بعد از آن قابل دریافت نیست و نتیجه بررسی تا ۱۰آبان بصورت پیامک به متقاضیان اعلام خواهد شد.

وی افزود: این درخواست‌ها فقط از روش ذکر شده قابل ثبت هست و سازمان سنجش از هیچ طریق دیگری درخواست اشتباه در انتخاب رشته را بررسی نخواهد کرد.

سخنگوی سازمان سنجش گفت: لازم به توضیح است پذیرفته شدگان در این مرحله می‌بایست مطابق برنامه زمانی اعلام شده نسبت به ثبت نام در دانشگاه قبولی فعلی اقدام نمایند.

خانم زرین امیزی افزود: پذیرفته شدگانی که وضعیت آنها در قالب شرایط موارد اشتباه در انتخاب رشته براساس اطلاعیه نیست، باید تقاضای خود را از طریق دانشگاه محل قبولی برای تغییر رشته یا انتقال و از طریق آیین نامه‌های مربوطه پیگیری نمایند واین موارد قابل بررسی در سازمان سنجش نمی‌باشد.

نظر شما