شناسهٔ خبر: 49784541 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ایران در زمینه تسلیحات نقطه‌زن قدرت برتر جهان است

جانشین سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: ایران در زمینه ساخت تسلیحات نقطه زن قدرت برتر جهان است و در بخش قایق‌های تند رو و توانمندی‌های نظامی آن با اختلاف بسیار زیاد اول جهان هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در آستانه اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس محفل شعرگل واژه‌های عاشورایی و دفاع مقدس با رونمایی از کتاب" ساعت هفت" سروده‌های آیینی و دفاع مقدسی شاعره کردستانی "طاهره تختی" در محل سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی دوران کرونا به همت و همکاری حوزه هنری کردستان و سازمان بسیج هنرمندان سپاه بیت‌المقدس استان برگزار شد.

سردارمدنی جانشین سپاه بیت‌المقدس کردستان در این مراسم هنر را مهم‌ترین ابزار در پیوند نسل‌ها دانست و اظهار کرد: هنرمندان شاعر که به زیبایی در سروده های خود، هنرمندانه روایت گر حماسه آفرینی فرزندان این مرز و بوم و عشق و علاقه مردمان این سرزمین به موضوعات دینی هستند.

وی گفت: حماسه 8 سال دوران دفاع مقدس با گذشت 4 دهه هنوز ناگفته‌های بسیاری دارد که با بازگویی آن هزاران منظومه بلند را می‌توان سرود.

مدنی ادامه داد: ما در جنگ هشت ساله شاهد اتفاقاتی بودیم که بازگویی آن برای نسل جوان و آیندگان مایه افتخار خواهد بود.

وی در این زمینه تصریح کرد: در دوران 8 ساله جنگ تحمیلی بیش از 80 کشور از رژیم بعث عراق حمایت کردند و ما از 32 کشور که اجیر رژیم بعث بودند در این دوران اسیر داشتیم.جانشین سپاه بیت‌المقدس افزود: در کنار این موضوع مسئله مهم تعیین مرز با کشور عراق که با مشکل روبرو شده بود مشخص و تمامی حق وحقوق ملت ایران در این زمینه بدون کم وکاست مورد پذیرش عراق و مجامع بین‌المللی قرار گرفت.

وی با بیان توانمندی‌های کشور در زمینه‌های مختلف علمی و نظامی گفت: ما در کنار توان علمی بالایی که در بخش‌های مختلف از جمله پزشکی کسب کرده‌ایم در زمینه نظامی هم به نقطه‌ای رسیده‌ایم که به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی معرفی شده‌ایم.

سردار مدنی ادامه داد: در بخش تسلیحات نقطه زن امروز ما  قدرت برتر جهانی هستیم و در بخش قایق‌های تند رو و توانمندی‌های نظامی آن با اختلاف بسیار زیاد اول جهان هستیم.

وی پیروزی در دوران دفاع مقدس و کسب جایگاه فعلی کشور را در کنار توجه حضرت باریتعالی و هدایت‌های فرمانده کل قوا مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) حاصل وحدت ملت دانست و تصریح کرد: عشق، ایمان و باور به توانستن و بهره‌مندی از توان داخلی از مهم‌ترین مؤلفه‌های موفقیت این ملت است.

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس گریزی هم به جانفاشانی علی لندی نوجوان ایذه ای زد و گفت: این نوجوان دهه هشتادی با رشادت و جانفشانی خود نشان داد که فرهنگ ایثار و شهادت در این ملت نهادینه شده است.زبان هنر بهترین ابزار برای پیوند نسل‌هاست.

عباس داودنیا رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان هم با گرامیداشت هفته دفاع مقس گفت: امسال گرامیداشت  چهل ویکمین سالگرد دفاع مقدس با ایام اربعین حسینی تلاقی پیدا کرده است و این فرصتی بود تا هنرمندان عرصه‌های مختلف از جمله شعراء با الهام از فرهنگ عاشورا، حماسه هشت ساله ملت ایران در دوران دفاع مقدس را هنرمندانه به تصویر در آورند.

وی با قدردانی از حوزه هنری استان کردستان در پیشقدمی در برنامه های ارزشی گفت: قرار بود این برنامه بدلیل شرایط کرونایی در محیط باز برگزار شود که بدلیل شرایط جوی و ضرورت برگزاری اینگونه محافل با تمهیدات در نظر گرفته شده و رعایت کامل پروتکل‌ها با دعوت از شاعران توانمند و برجسته استان این برنامه را در این سالن برگزار کنیم.

داودنیا تصریح کرد: پیوند دادن نسل‌ها یک ضرورت بسیار مهم است که مطمئن‌ترین وقابل اعتمادترین وسیله این پیوند زبان هنر و بیان هنرمندان وقایع با جلوگیری از تحریف و فراموشی است.

در ادامه این برنامه شاعران کردستانی"علی احسان فریدونی"، ابولقاسم معمار"، منصور دولتی، "علیرضا شیخ جعفری" و "طاهره تختی" به قرائت اشعار و سروده‌های خود پرداختند و در پایان ضمن رونمایی از کتاب "ساعت هفت" سروده‌های شاعر بیجاری طاهره تختی تولید حوزه هنری استان کردستان، با اهدای لوح از این هنرمندان تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

نظر شما