شناسهٔ خبر: 49773639 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کتاب گویای زندگی شهید حسن باقری رونمایی شد

به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، از کتاب گویای زندگی شهید حسن باقری رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، شاملو مدیر ایران صدا در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس و رونمایی از کتاب گویای زندگی شهید حسن باقری اظهار کرد: حدوداً ۳۰۰ اثر کتاب صوتی در حوزه دفاع مقدس طی سال‌های اخیر در مجموعه ایران صدا تولید شده است. از سال گذشته تا کنون ۴۸ کتاب گویای دیگر در این زمینه تولید شده است.

او ادامه داد: یک تعداد از این کتاب‌ها با همکاری سپاه پاسداران بوده که مستندنگاری شده و از صدای خوب هنرمندان کشورمان در این آثار استفاده کرده ایم. امروز اختصاصاً از کتاب‌های گویای شهید باقری، همسفر و گیل مانا با همکاری مرکز اسناد رونمایی می‌شود. طبق گفته‌های رهبر هر چقدر در حوزه دفاع مقدس کار کنیم، باز جای کار دارد.

در ادامه برنامه سردار نائینی مدیر مرکز اسناد گفت: طی سال‌های اخیر ۲۰۰۰ کتاب بر اساس اسناد و مستندات تولید شده است و یکی از برنامه های امسال ما در مرکز اسناد تولید کتاب چاپی و کتاب صوتی بوده است.

در ادامه سردار فدوی جانشین فرماندهی کل سپاه، بیان کرد: در کار‌های هنری برای اینکه کاری که انجام می‌دهیم خوب دیده شود، باید محبت را وارد کارمان کنیم. برای کار‌های دفاع مقدس نیز از کارگردان گرفته تا تک تک هنرمندان باید با جان و علاقه کار کنند تا کار خیلی خوب دیده شود.

او ادامه داد: بچه‌های انقلاب اسلامی ما با جان خود محک خوردند؛ اما متاسفانه خیلی از شهدای ما را بچه‌های نوجوان و جوانان ما نمی‌شناسند. پس ما از یک روش درست در انتخاب شهدا استفاده نکرده ایم. چطور همین جوان و نوجوانان هنرمندان غربی را می‌شناسند، اما شهید باقری ما نمی‌شناسند. ما خیلی بیشتر از این حرف‌ها باید در زمینه دفاع مقدس تلاش کنیم، پس تا زمانی که فرصت داریم باید برای شهدا کار کنیم.

 

انتهای پیام/ 

 

نظر شما