شناسهٔ خبر: 49742091 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

اتصال 63 مدرسه روستایی به شبکه ملی اطلاعات | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی گفت: در ادامه طرح توسعه زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات، 63 مدرسه روستایی استان به این شبکه متصل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی از اتصال 63 مدرسه روستایی به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

وی با اشاره به روند توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح استان گفت: در ادامه توسعه زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات با اجرای پروژه های مختلف، از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال، حدود 150 روستای استان به این شبکه متصل و از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه بهره مند شدند.

بهی افزود: با توجه به برقراری پوشش اینترنت همراه در روستاهای جدید، طبق برنامه ای که اعلام شده بود، مدارس این روستاها نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی تصریح کرد: طی شهریور ماه امسال 63 مدرسه روستایی دیگر استان که در روستاهای تازه متصل شده قرار داشتند، با نصب تجهیزات و تامین پهنای باند لازم به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

بهی بیان کرد: با هدف برقراری عدالت آموزشی و دسترسی دانش آموزان در همه مدارس به محتوای آموزشی مجازی طرح اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح کشور انجام می شود.

گفتنی است تاکنون 1463 مدرسه روستایی و شهری در استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند که اتصال 1400 مدرسه از این تعداد، سال گذشته انجام شده است.

نظر شما