شناسهٔ خبر: 49738686 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی:

۸۷ فرد مشکوک به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه یزد بستری هستند

یزد- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: هم‌اکنون ۳۹۶ فرد مشکوک به ویروس کرونا در مراکز درمانی این استان بستری هستند که از این تعداد ۸۷ نفر به دلیل وخامت حال عمومی آنها در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر پنجشنبه روابط عمومی این دانشگاه، ابراهیم سلمانی افزود: در شبانه‌روز گذشته ۶۳ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های  استان پذیرش شدند.

وی استفاده از ماسک، پرهیز از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی، دوری از حضور در تجمع‌ها و دریافت سریع‌تر واکسن تا ریشه کنی کووید ۱۹ را خواستار شد.

از  یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان  ۸۳۰ هزار نفر در گروه سنی ۱۸ سال به بالا قرار دارند که تاکنون بیش از نیمی از این افراد در طرح واکسیناسیون همگانی شرکت کردند. 

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. 

جهش ویروس کرونا در انگلستان ،آفریقا و هندوستان که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورد.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی  شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد. 

نظر شما