شناسهٔ خبر: 49737488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لایروبی 225 کیلومتر از رودخانه های استان همدان

مدیرعامل آب منطقه ای استان گفت : تاکنون 225 کیلومتر از رودخانه های استان بعد از سیلاب سال 98 لایروبی شده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز همدان ؛ منصور ستوده گفت : با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش میزان قابل توجهی از آب سد اکباتان برای لایروبی این سد 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این میزان برای افزایش یک میلیون مترمکعب آب , صرفه اقتصادی ندارد .


وی تاکید کرد با توجه به وقوع سیلاب‌هایی همچون سیلاب چند سال گذشته و احتمال خسارت‌های ناشی از آن به بخش های مختلف ، تهیه و تدوین نظام نامه مدیریت لایروبی رودخانه ها و نهرهای کشاورزی امری مهم و اجتناب ناپذیر است تا در مواقع اضطراری دچار بحران نشویم .

مدیرعامل آب منطقه ای استان گفت : بارش های بهاری فروردین 98 که به بالاترین حد خود در چند دهه اخیر رسید موجب بروز سیلاب واز سوی دیگر لایروبی نشدن برخی رودخانه ها موجب خسارت به مناطق مختلف استان شد  لایروبی که علاوه بر کنترل سیل با هدف حفاظت رودخانه‌ها در مقابل تعرض به حریم و بستر آنها ، کاهش خسارات احتمالی و هدایت سیلاب ها و روان آب ها برای ذخیره سازی آب است .

<div id="video-display-embed-code_7022048"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3228975/7022048?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما