شناسهٔ خبر: 49734949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده تفت و میبد:

توصیه های رهبر معظم انقلاب برای پیشرفت جامعه در دستور کار قرار گیرد

یزد- ایرنا - نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم با بیان اینکه عملیاتی کردن محور بیانیه گام دوم انقلاب باید از مهمترین اولویت‌های آموزش عالی کشور باشد،گفت: توصیه های رهبر معظم انقلاب برای تحقق پیشرفت های جامعه باید در صدر برنامه های نظام آموزشی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سیدجلیل میرمحمدی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه هفتمین کنگره کشوری بزرگداشت شهدا  در یزد افزود: روایت واقعی انقلاب، معرفی امکانات و ظرفیت های پر شمار نظام برای توسعه و پشرفت  جامعه ضروری است. 

وی با بیان اینکه توسعه پژوهش در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بسیار موثر است،خاطرنشان کرد: جوانان عزیز آگاه هستند، مطالبه گری، در اختیار داشتن دانش و وجود عزم راسخ برای رسیدن به قله های پیشرفت علمی نیاز است و این مسیر، اقتدار جوانان را در این مسیر می سازد.

میرمحمدی تصریح کرد: حرکت در مسیر عدالت خواهی در ذات جوانان و فساد ستیزی در خون آنهاست ،پس در این مسیر گام بردارید. 

به گفته وی این کنگره گامی در مسیر بزرگداشت یاد و خاطره کسانی است که با فدا کردن جان خود، گام های بلندی در مسیر سربلندی و عزت ایران اسلامی برداشتند.

میرمحمدی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب که به عنوان محور کنگره یادشده انتخاب شد، اظهارکرد: نباید نگاه غیرعملیاتی به بیانیه شود بلکه لازم است برای تحقق آن از دستاوردهای دوران دفاع مقدس استفاده شود.
این نماینده استان یزد در مجلس شورای اسلامی گفت:  ضروری است نسبت به تبیین و تسریع عملیاتی شدن محورهای بیانیه اقدام کنیم.

همچنین استاندار یزد  در سخنانی با تبریک هفته دفاع مقدس( ۳۱ شهریور تا ششم مهرماه) اظهار امیدواری کرد که برگزاری این گونه کنگره ها  به ویژه در محیط های آموزشی و دانشگاهی بتواند به شناخت فرهنگ ایثار و شهادت و ریشه دار شدن آن در فعالیت ها  کمک کند.

محمدعلی طالبی افزود: کنگره شهدا، می تواند گام موثری در این شناخت و راهبرد معرفی شهادت و ایثار در جامعه باشد.

در ادامه این مراسم از کتاب « بیانیه گام دوم انقلاب با عنوان انقلاب و ترویج فرهنگ ایثار شهادت مجموعه مقاله این کنگره با عنوان راهبرد سعادت رونمایی» شد.

در پایان مراسم از خانواده های شهدای مدافع سلامت استان یزد، محمدحسین باقری اتابک، عبدالمنان جعفری، شهیده مریم خزل پور، احمد زینلی،محمود شمس الدینی، شهیده مرضیه محمدی،  فضل الله مرشدی زاد ،  محمدآقایی میبدی و شهیده ام البنین نیری تجلیل و قدردانی شد.

هفتمین کنگره ملی بزرگداشت شهدا، دیروز( چهارشنبه ) با محوریت گام دوم انقلاب به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در دانشکده بهداشت این واحد دانشگاهی گشایش یافت.

به گزارش ایرنا کنگره یاد شده به مدت ۲ روز ، به صورت آنلاین( برخط)  در بستر فضای مجازی و حضوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی  و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در محل یادشده برگزار شد. 

برگزاری چهار قطعه  تخصصی با موضوع های علمی و پژوهشی ، اخلاق و معنویت، سبک زندگی و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت در بیانیه گام دوم انقلاب از جمله برنامه های این کنگره است.

 در این برنامه تخصصی فرهنگ ایثار و شهادت به یاد شهدای مدافع سلامت، شهید قاسم سلیمانی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس( ۳۱ شهریور تا ششم مهرماه) پرداخته شد.

استان یزد از زمان شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند ماه ۱۳۹۸ تاکنون  ۹ شهید مدافع سلامت تقدیم کرد و تعداد شهدای عصر دفاع مقدس استان نیز چهار هزار نفر است.

نظر شما