شناسهٔ خبر: 49717207 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی: دفاع مقدس یادآور حماسه‌سازی جوانان کشور است

مشهد - ایرنا- استاندار خراسان رضوی در پیامی اعلام کرد: امروز دفاع مقدس یک کلیدواژه و اسم رمز برای یادآوری ارزش‌ها و حماسه‌سازی‌های جوانان این مرز و بوم است که تا ابد بر تارک ایران اسلامی خواهد درخشید.

صاحب‌خبر -

محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در پیامی که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس صادر کرد، افزود: رژیم جنایتکار و تا دندان مسلح بعث با پشتیبانی دنیای استکبار به مصاف ایرانی آمد که در آغازین سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی به سر می‌برد و به گواهی تاریخ، مردم شریفمان، زنان و مردان ما؛ در «حماسه دفاع مقدس» که هشت سال به طول انجامید، در سایه رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی(ره)، دشمن را به عقب رانده و حتی اجازه دست درازی به یک وجب از خاک میهنمان را ندادند.
وی تاکید کرد: آری اکنون فرزندان روح الله در ادامه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و مسیر رهنمودهای پیر جماران، غیرتمندانه پشتیبان پرچمدار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) هستند تا دوشادوش یکدیگر مسیر توسعه و پیشرفت میهن را تحقق ببخشند.
نماینده عالی دولت در خراسان رضوی در این پیام آورده است: به عنوان خدمتگزار مردم شریف و انقلابی خطه پهناور خراسان رضوی و از کنار مضجع شریف و نورانی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) یاد و خاطره شهدای والامقام خراسانی دفاع مقدس را گرامی‌ داشته و در برابر جانبازان، ایثارگران و آزادگان سرافراز این دیار، سر تعظیم فرود آورده و ادای احترام می کنم.

خطه خراسان در دوران پرافتخار دفاع مقدس با اعزام حدود ۳۰۰ هزار رزمنده به جبهه های حق علیه باطل، ۱۷ هزار و ۲۸۴ شهید تقدیم نظام اسلامی کرد و با ۴۹ هزار و ۷۲۹ جانباز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده نقش موثری در راه تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور ایفا کرد.

نظر شما