شناسهٔ خبر: 49716218 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انجام پرواز مشکوک هواپیمای شخصی از تل آویو به قاهره

تلویزیون رژیم صهیونیستی از انجام پرواز مشکوک هواپیمای شخصی از تل آویو به پایتخت مصر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، «ایتای بلومنتال»، خبرنگار امور نظامی شبکه تلویزیونی کان و «شمعون اران»، خبرنگار امور نظامی رادیو مکان از پرواز‌ مشکوکی از تل آویو به قاهره خبر دادند.

این دو منبع صهیونیستی اعلام کردند: صبح روز سه شنبه پرواز مشکوکی از فرودگاه بن گوریون در تل آویو به سمت قاهره انجام شد. این در حالی است که چنین پروازی همزمان با عید یهودیان صورت گرفت که کار سیاستمداران رسمی در طول ایام عید ممنوع است.

اران گفت: یکی از مسئولان اسرائیلی سرنشین این هواپیمای خصوصی بوده است؛ اما از هویت وی خبر ندارم.

وی تاکید کرد این سفر، سفر استثنائی محسوب می‌شود، زیرا در روز‌های عید انجام شده است.

بلومنتال هم گفت: تصویر گزارشی از «فلایت ترید ۲۴» پایگاه فعال در زمینه رصد پرواز هواپیما‌ها دیده ام که انجام این سفر هوایی را تایید می‌کند.

برخی از ناظران این سفر و خبر‌های منتشر شده در رسانه‌های عبری و عربی درباره پیشنهاد جنبش حماس به میانجی‌ها را به منظور معامله تبادل اسرا با اسرائیل با میانجی گری مصر مرتبط دانستند.

یک منبع آگاه در جنبش حماس پیشتر اخبار رسانه‌های عبری مبنی بر انتقال پیام تهدید‌های رژیم صهیونیستی درخصوص تداوم حملات راکتی از غزه به اراضی اشغالی و آغاز حملات نظامی از سوی مصربه غزه را تکذیب کرد.

 منبع مذکور با بیان اینکه این خبر به هیچ وجه صحت ندارد، تصریح کرد: روابط حماس و مصر بر مبنای احترام متقابل است و مصر خود را در مسیری قرار نمی‌دهد که هرگونه تهدیدی را به حماس و مقاومت در غزه منتقل کند.

این منبع در ادامه با اشاره به مسئله اسرای فلسطینی تاکید کرد: درباره تبادل اسرا، تماس‌هایی با طرف صهیونیستی در جریان است، ولی هیچ پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است.

هفته گذشته خبرگزاری‌های مختلف اعلام کردند که ۶ فلسطینی موفق شدند با کندن تونل از زندان جلبوع واقع در شمال اراضی اشغالی فرار کنند. بعد از موفقیت این عملیات شجاعانه، درگیری میان نظامیان صهیونیست و مردم فلسطین در اراضی اشغالی افزایش یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما