شناسهٔ خبر: 49711355 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اختلاف نظر فاحش میان کارشناسان به مراجع نظارتی منعکس شود

سخنگوی قوه قضاییه: بر اساس تاکید‌های رئیس دستگاه قضا اگر در روند رسیدگی به پرونده میان نظر‌های کارشناسان، اختلاف فاحش وجود داشت به مراجع نظارتی منعکس شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای ذبیح الله خداییان در ادامه نشست خبری به تاکید‌های رئیس قوه قضاییه در حفظ حقوق متهمان و محکومان اشاره کرد و افزود:​ از دیگر تاکید‌های ایشان درباره بازرسی‌ها این است که بازرسی از منازل و اماکن باید تحت نظر قاضی و متکی بر دلیل و مدرک باشد و به راحتی، اجازه ورود به منزل افراد داده نشود.
وی گفت:​ بازرسی‌ها باید موردی باشد و مثلا اختیار کلی داده نشود که به هر کسی مظنون شدند وارد منزلش شوند.
سخنگوی قوه قضاییه افزود: اگر قاضی ضرورت دید که بازرسی صورت گیرد فقط مدارک و اشیائی به دادگستری‌ها یا به مقر ضابطان و عوامل انتظامی منتقل شود که در ارتباط با جرم باشد و از تعرض به مدارکی که ربطی به جرم ندارد، خودداری شود.
آقای خداییان گفت: در مرحله صدور حکم هم از اطاله دادرسی در محاکم جلوگیری شود و آرایی که صادر می‌شود، مستند و مستدل باشد.
وی افزود: در مرحله صدور حکم هم از تاکیدات رئیس قوه قضاییه این است که تا حد امکان از مجازات حبس خودداری شود و اگر کسی محکوم به حبس شد باز دقت لازم در رعایت حقوق محکومان در زندان به عمل آید و طبقه بندی زندانیان نیز رعایت شود.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: ​رئیس این قوه در خصوص کارشناسی‌ها هم تاکید‌های مهمی را دارند که موجب اطاله دادرسی نشود و اگر میان نظر‌های کارشناسان اختلاف فاحش وجود داشت به مراجع نظارتی منعکس شود.
آقای خداییان افزود:​ این‌ها نمونه‌ای از تاکید‌های رئیس قوه قضاییه است که از دستگاه‌های نظارتی مکرر می‌خواهد به مرحله اجرا در بیاید.

نظر شما