شناسهٔ خبر: 49698108 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ابراز نگرانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از دورهمی‌ها/ نگران افزایش شیوع کرونا هستیم

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از دورهمی‌ها و تجمعات در این استان ابراز نگرانی کرد و گفت: افزایش شیوع کرونا در این استان دور از انتظار نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج، پرویز یزدان‌پناه امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجود سیر نزولی بیماری برخی از افراد بی‌توجه به وجود این ویروس به گشت و گذار و برگزاری دورهمی‌های خود ادامه می‌دهند و این اقدامات میتواند موجب افزایش مجدد میزان شیوع بیماری شود.

وی با بیان اینکه این بلای خانماسوز  در کشور و استان، جان عده زیادی را گرفته و بسیاری از خانواده‌ها را عزادار کرده است، افزود: اگر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون در کمترین زمان ممکن انجام نشود امکان بوجود آمدن موج‌های بعدی در استان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش شمار قربانیان کرونا در استان به 934 نفر خبر داد و گفت: در 24 ساعت گذشته 2 بیمار جان خود را از دست دادند. 

یزدان‌پناه افزود: هم اکنون295 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری بوده که 148 نفر مبتلای قطعی و 28 نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع مبتلایان به کووید 19 در استان 69 هزار و 761 نفر بهبود یافته گزارش شده است، بیان کرد: از 738 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت که شامل تست‌های PCR حدود  ٣٦ درصد موارد مثبت بودند بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و چرام بوده است.

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: همچنین از 391 نمونه رپید تست حدود 18 درصد موارد مثبت و بیشترین آمار مربوط به شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و دنا بوده است.

انتهای پیام/544/ش

 

برچسب‌ها:

نظر شما