شناسهٔ خبر: 49675479 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تجمع فلسطینیان در نوار غزه در حمایت از اسرای فلسطینی

شرکت کنندگان در تجمعی در نوار غزه، اسرای فلسطینی را قهرمانان خود دانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شهاب فلسطین، عضو رهبری جنبش جهاد اسلامی فلسطین با مشارکت در تجمع شمار زیادی از فلسطینیان در نوار غزه برای حمایت از اسرا اعلام کرد: رژیم صهیونیستی مسئول اوضاع زندان‌ها و احتمال انفجار اوضاع در آنجاست.

شرکت کنندگان با سر دادن شعارهایی، اسرای فلسطینی را قهرمانان خود دانستند و پلاکارد‌هایی حاوی تصاویر اسرای تونل آزادی با خود حمل می‌کردند که روی آن‌ها نوشته شده بود ”گزینه‌های زیادی برای آزادی اسرا داریم“.

خضر حبیب از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین که در این تجمع شرکت داشت، گفت: شش اسیر فلسطینی که خود را از زندان آزاد کرده بودند دوباره بازداشت شدند و این حق هر اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی است که خود را آزاد کند. اولین کاری که اسیر در صدد آن است به دست آوردن آزادی است.

او افزود: بدون شک اقدامات سرکوبگرانه و شکنجه اسرا و پراکنده کردن اسرای جنبش جهاد اسلامی فلسطین بین بند‌های مختلف زندان‌ها و به رسمیت نشناختن جنبش جهاد اسلامی فلسطین باعث انفجار اوضاع می‌شود. بر همین اساس سازمان زندان‌ها و رژیم صهیونیستی را مسئول هر اتفاقی می‌دانیم که در زندان‌های این رژیم روی دهد.

رسانه‌های فلسطینی روز دوشنبه ۱۵ شهریور به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، شش اسیر فلسطینی موفق به فرار از زندان فوق امنیتی «جلبوع» رژیم صهیونیستی در نزدیکی «بیسان» در شمال فلسطین اشغالی شدند. ۶ اسیر فلسطینی با قاشق توانستند در زندان فوق امنیتی «جلبوع» تونلی حفر کنند و خود را از اسارت نجات دهند. بعد از گذشت چند روز نظامیان صهیونیست توانستند ۴ تن از این اسرا را دوباره بازداشت کنند و به زندان بازگردانند.

رژیم صهیونیستی همچنین پس از دستگیری ۲ اسیر فلسطینی دیگر از بیم پرتاب راکت از طرف غزه، گنبد آهنین خود را در حالت آماده باش قرار داده است.

انتهای پیام/

نظر شما