شناسهٔ خبر: 49667506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مهدی خالقی:

آغاز برداشت برنج از۷۵۰ هکتار از شالیزارهای درگز

موج نیوز

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان درگز بیان کرد: دغدغه کمبود و مصرف زیاد آب در شالیکاری باعث شده که جهاد کشاورزی منطقه اقدام به ترویج و آموزش خشکه کاری و آبیاری خشک به خشک مزارع شالی نماید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی خالقی رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان درگز عنوان کرد: منطقه درونگر دارای ۷۵۰ هکتار سطح زیر کشت شالی است که پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از ۴۵۰۰ تن شلتوک از مزارع شالی برداشت و پس از فرآوری در چهار کارخانه فعال شالیکوبی شهرستان درگز ؛ بیش از ۲۰۰۰ تن برنج باکیفیت تولید شود.

مهدی خالقی در ادامه این خبر افزود: نود درصد مزارع شالی شهرستان درگز بصورت کاملا مکانیزه کشت می گردد و بیش از ۱۰۰۰ نفر بهره بردار در ۱۷ پارچه آبادی حاشیه رودخانه درونگر مشغول به شالیکاری هستند.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان درگز با اشاره به دغدغه کمبود و مصرف زیاد آب در شالیکاری تصریح کرد: جهاد کشاورزی به منظور افزایش بهره‌وری آب اقدام به ترویج و آموزش خشکه کاری و آبیاری خشک به خشک مزارع شالی نموده است.

خالقی در خاتمه خاطر نشان کرد: برنجی که در منطقه درونگر تولید می‌شود از نظر کیفیت و طعم جزو بهترین های کشور بوده و قابل رقابت در بازار داخلی را دارد.

نظر شما