شناسهٔ خبر: 49663358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرمانده سپاه کربلای مازندران؛

تدوین سند راهبردی پیشرفت مازندران به همت سپاه کربلا/روزانه ۱۰۰هزار دز واکسن به مردم تزریق می شود

سردار مسلمی از تدوین سند راهبردی پیشرفت مازندران به همت سپاه کربلا خبر داد و گفت: رفع محرومیت‌های استان را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های طبیعی و فرهنگی پیگیر هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار «سیاوش مسلمی» امروز(۲۹شهریور) در اجلاسیه عمومی و سراسری مجمع بسيجيان استان مازندران که با هدف و محوریت تبیین و هم‌انديشی پیرامون سند راهبردی پیشرفت استان در سالن اجتماعات غدیر ستاد سپاه کربلا برگزار شد، اظهار کرد: از دی ماه سال گذشته شاهد برگزاری این اجلاسیه با همکاری فرهیختگان و نخبگان بسیجی هستیم.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران افزود: هم‌اکنون نیز در حال تدوین سند توسعه استان هستیم در سال آینده با همه ظرفیت‌ها ریل‌گذاری انجام می‌شود، عمده مباحثی که در این سند توسعه استفاده می‌کنیم مبتنی بر واقعیات، ظرفیت‌ها، آسیب‌ها و قوت‌ها است که در حال شناسایی هستند.

 

سردار مسلمی ادامه داد: پس از شناسایی راهبرد و استراتژی را طراحی می‌کنیم یکی از خروجی‌ها رفع محرومیت‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های طبیعی و فرهنگی است، استان مازندران با وجود برخورداری از منابع طبیعی و ظرفیت‌ها به‌واسطه نبود یک برنامه منسجم و مبتنی بر واقعیت همواره دچار مشکلاتی است.

 

وی عنوان کرد: امروز در صدد این هستیم تا با کمک سند توسعه و توانایی فکری و معنوی استان،  بخشی از محرومیت‌ها را برطرف کنیم تا بتوانیم در این حوزه عدالت را رعایت کنیم.

 

سردار مسلمی گفت: امروز استان از نظر تعداد گاو و گوساله رتبه اول اما در بهره‌وری رتبه هفتم کشور را دارد پس نتوانستیم اینها را به‌صورت درست و صنعتی به‌کارگیری کنیم، در حوزه گندم نیز از بهره‌وری پایینی برخوردار هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه تاکنون شاهد ارتباط خوب بین علم، کشاورزی و صنعت نبودیم، بیان کرد: با استفاده از ظرفیت فرهیختگان، نخبگان و اساتید دانشگاهی می‌توان به بهره‌وری از منابع طبیعی، آب، کشاورزی، جنگل و دریا کمک کرد و ضریب دامپروری را افزایش داد که به نفع مردم است.

 

سردار مسلمی با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت سپاه و به کمک دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۱۹ مرکز تجمیعی واکسیناسیون عمومی احداث شد، اذعان کرد: همچنین به دانشگاه علوم پزشکی کمک کردیم تا ۲۷ مرکز تزریق عمومی راه‌اندازی کند و مجموعا شاهد فعالیت حدود ۶۰ مرکز تجمیعی در استان هستیم.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران در پایان گفت: مراکز واکسیانسیون عمومی در مازندران روزانه ۱۰۰ هزار دز تزریق واکسن انجام می‌دهند و چنانچه تامین بیشتر واکسن صورت بگیرد بر تعداد این مراکز افزوده خواهد شد.

پایان پیام/286

نظر شما