شناسهٔ خبر: 49648617 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

ثبت نام بیش از ۹۳ درصد دانش‌آموزان خراسان رضوی در مدارس قطعی شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ثبت نام بیش از ۹۳ درصد دانش‌آموزان استان برای سال تحصیلی جدید در مدارس و سامانه ملی سناد قطعی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده افزود : ثبت نام یک میلیون و ۲۵۰ هزار دانش آموز استان در سامانه ملی سناد(سامانه نام‌نویسی الکترونیکی دانش‌آموزان) برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ قطعی شده است.

وی با بیان این که پیش‌بینی می‌شود امسال با حدود ۳۰ هزار دانش آموز جدید بیش از یک میلیون و ۳۶۰ هزار دانش آموز در استان داشته باشیم ادامه داد: ادامه ثبت نام در مدارس و سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه به شکل عادی در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص کم و کیف آغاز سال تحصیلی جدید گفت: سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با محوریت آموزش‌ها در فضای مجازی آغاز خواهد شد و تصمیمات بعدی بر اساس شرایط پس از آن گرفته خواهد شد.

خدابنده افزود: بر اساس سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش، آغاز سال تحصیلی با آموزش مجازی است و در ادامه، بر اساس شرایط شیوع کرونا و بر مبنای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا شیوه نامه آموزش به صورت حضوری یا استمرار آموزش مجازی و یا آموزش ترکیبی تهیه و اجرا خواهد شد.

وی با بیان این که تامین سلامت دانش آموزان و معلمان اولویت اول و محور اصلی است ادامه داد: شروع سال تحصیلی جدید که از روز شنبه سوم مهرماه خواهد بود با حضور مجازی دانش آموزان آغاز می‌شود تا زمانی که رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس مناطق مختلف بر اساس رنگ بندی شیوع کرونا به حد عالی برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان نیز گفت: هنوز در این زمینه تصمیم گیری خاصی در سطح وزارتخانه انجام نشده است و هرگونه ابلاغ و اعلامی در این رابطه را مجری خواهیم بود.

خدابنده افزود: تا کنون بیش از ۷۵ هزار معلم استان دُز نخست واکسن خود را دریافت کرده اند و از دیروز برای دریافت دُز دوم در حال مراجعه هستند.

استان خراسان رضوی با برخورداری از بیش از یک میلیون و ۳۶۰ هزار دانش آموز معادل حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را در اختیار دارد.

منبع : ایرنا

نظر شما