شناسهٔ خبر: 49634630 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

دسترسی 5800 نفر از روستاییان به شبکه ملی اطلاعات | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

​​مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از اتصال 5800 نفر از روستاییان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه در قالب شش روستای جدید در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، روستاهای جدید برخوردار شده از اینترنت پرسرعت طی یک هفته گذشته در استان فارس را در شهرستانهای خنج، لارستان، پاسارگاد و فراشبند عنوان و بیان کرد: روستاهای تخته، چاه طلا و خیرآباد از توابع شهرستان خنج با پوشش جمعیتی 1000 نفر در قالب 250 خانوار از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات به شبکه پهن باند سیار همراه اول مجهز شدند.
وی افزود: روستای مزرعه لهراسب از توابع شهرستان فراشبند و حدود هفت کیلومتر از محور مواصلاتی فیروزآباد- جم این شهرستان و شرکت سرمه فیروزآباد با جمعیتی بیش از 700 نفر از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات به شبکه پهن باند سیار ایرانسل مجهز شدند.
سهرابی همچنین از اتصال روستای باغ از توابع شهرستان لارستان و روستای ابوالوردی از توابع شهرستان پاسارگاد در مجموع با جمعیت 4100 نفر در قالب 1090 خانوار و توسط همراه اول از محل منابع توسعه ای این اپراتور به شبکه پهن باند ارتباطی سیار متصل شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس هدف از اجرای این طرح ها را توسعه متوازن خدمات ارتباطی، ایجاد بسترهای لازم برای برخورداری روستاییان از خدمات شبکه ملی اطلاعات، تحقق عدالت آموزشی و همچنین رونق اشتغال عنوان کرد.

 

نظر شما