شناسهٔ خبر: 49606858 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استقرار ۱۰۰ نیروی گارد ملی آمریکا برای محافظت از ساختمان کنگره

پنتاگون به درخواست پلیس کاپیتول، ۱۰۰ نیروی گارد ملی آمریکا را برای محافظت از ساختمان کنگره در حالت آماده‌باش قرار می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پنتاگون روز جمعه در اظهاراتی اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا ۱۰۰ سرباز گارد ملی آمریکا را در حالت آماده‌باش قرار داده است تا در صورت لزوم به پلیس در محافظت از کنگره کمک کنند.

این در حالی است که انتظار می‌رود فردا (شنبه) صد‌ها نفر از حامیان ترامپ در واشنگتن در تجمعی به نام  «عدالت برای ۶ ژانویه»، به یاد یورش به کنگره در ۶ ژانویه به دنبال پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، به خیابان بیایند.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در این باره گفت که این درخواست توسط پلیس کاپیتول مطرح شده است و سربازان خارج از واشنگتن دی‌سی مستقر خواهند بود.

کربی در ادامه افزود: بعد از به پایان رسیدن ظرفیت نیرو‌های انتظامی در سطح محلی، نیرو‌های ایالتی و فدرال مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

او همچنین اظهار داشت که این گروه ویژه تنها با درخواست پلیس کاپیتول برای کمک به حفاظت از ساختمان کنگره آمریکا با احداث نقاط ایست بازرسی و تأیید اعتبارنامه افرادی که قصد رفتن به داخل  ساختمان را دارند، کمک می‌کند.

پلیس و رهبران کنگره اعلام کرده‌اند که خود را برای اعتراض روز شنبه آماده کرده‌اند و اکثر اعضای کنگره خارج از شهر خواهند بود.

پلیس آمریکا با در نظر گرفتن حمله اغتشاشگران در ۶ ژانویه که به پلیس حمله کردند، پنجره‌ها را شکستند و به داخل ساختمان کنگره آمریکا رفتند، امنیت را در اطراف کنگره تقویت کرد و قانونگذاران و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور وقت، را برای ایمنی مصر فرستاد.

گفته می‌شود از چهارشنبه شب حصارکشی مجدد کنگره آمریکا برای بار دیگر آغاز خواهد شد. پیش از این ماه گذشته، پس از گذشت حدود ۶ ماه از حملات به کنگره، حصارکشی‌های بتونی اطراف ساختمان کنگره به دستور مقامات امنیتی واشنگتن برداشته شد. اکنون دوباره طی مدت ۲۴ ساعت این حصار‌ها را احداث خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما