شناسهٔ خبر: 49604230 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مهارت آموزی به جوانان و ایجاد اشتغال برای آنها در مراکز منش

معاون امور ورزش و جوانان گفت: هر جوان ایرانی با هر مدرک تحصیلی که به مراکز منش مراجعه کند مورد استقبال قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

 

محمد مهدی تندگویان در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره تفاهم نامه ایی که با وزارت دفاع امضاء شده است گفت: ما از دو سال پیش در حوزه‌ی مهارت آموزی جوانان کل کشور، اقداماتی را در بخش‌های مختلف شروع کردیم.

وی ادامه داد : از زمانی که مقام معظم رهبری  آموزش سرباز مهارت را دستور دادند، دستگاه‌های مختلفی در دولت به‌این موضوع ورود پیدا کردند مانند سازمان‌های فنی حرفه ایی و نهاد‌هایی که آموزش‌های مهارتی یاد می‌دهند.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان برای اولین بار در کشور بحث آموزش سرباز ماهر را به عهده گرفت گفت: موضوع آموزش‌های اشتغال و آموزش‌های زندگی مشترک در دو سرفصل شروع به آموزش برای سربازان شد و  تا پایان امسال حدود ۲۰۰ هزار سرباز در بدو ورود به خدمت، آموزش‌های مهارتی برای کسب اشتغال و آموزش‌های مهارت زندگی مشترک برای تشکیل زندگی به جوانان پسر در سربازی را می‌گذرانند. 

وی تصریح کرد :در موضوع مهارت‌های اشتغال، مدارک و مدارجی که به سربازان داده می‌شود که دارای قابلیت ترجمه بین المللی است.

تندگویان بیان کرد: نیاز داریم در کنار جایگاه‌هایی که مدارک دانشگاهی می‌دهند نهاد‌هایی را داشته باشیم که صرفا وارد بحث‌های مهارت حرفه ایی که منجر به اشتغال، کارآفرینی و تمام مشاغلی که مورد نیاز کشور است شوند بنابراین مراکزی تحت عنوان مرکز منش ایجاد کرده ایم.

معاون امور ورزش و جوانان ادامه داد: هر جوان ایرانی با هر مدرک تحصیلی که به مراکز منش مراجعه کند و طرح و ایده و موضوعی را برای تولید داشته باشد مورد استقبال قرار می‌گیرد و اگر جوانان طرح و ایده ایی نداشته باشند، کلاس‌ها و دوره‌های سه ماهه‌ای هم در مراکز منش وجود دارد که جوانان می‌توانند در آنها شرکت کنند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف وزارت ورزش و جوانان این است که کار گروهی و کنار هم کار کردن را به جوانان آموزش دهند گفت: به هرحال تمام جوانانی که در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند و بعد از طی دوره ها، در همان مرکز اجازه دارند شرکت، موسسه و ... احداث کنند.

تندگویان ادامه داد: بحث مهارت جوانان را با وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح توسعه دادیم. زیرا این وزارتخانه نیازمند استفاده از ایده ها، خلاقیت‌ها و مدل‌هایی است که  بسیاری از جوانان دارند. 

وی درباره این که تا پایان سال به چه میزان شغل ایجاد می‌شود گفت: در سطح استان‌ها مراکز منش وجود دارد و  توسط معاونت امور جوانان استان‌ها فراخوان  و اعلام رسمی برای جوانان در سطح استان‌ها صادر می‌شود تا طرح‌ها، ایده‌ها و هرنوع پیشنهادی که جوانان در حوزه‌های جنگ الکترونیک، تولیدات دفاعی و... دارند را اعلام کنند. 

بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

نظر شما