شناسهٔ خبر: 49603132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ائمه جمعه استان اردبیل در نمازجمعه 26 شهریوماه چه گفتند؟

ائمه جمعه استان اردبیل در خطبه‌های نمازجمعه 26شهریورماه 1400، دفاع مقدس را هویت ملت بزرگ ایران اسلامی دانسته و به اقتدار و عزت امروز کشور که حاصل رشادت‌های رزمندگان و شهدای بزرگوار است اشاره کردند. بکارگیری مدیران توانمند در عرصه‌های مختلف مدیریتی کشور و انتخاب استاندار اردبیل نیز از مسائلی بود که به آنها اشاره شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نمازجمعه این هفته(26 شهریورماه ۱۴۰۰) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد.

امام جمعه اردبیل: هشت سال دفاع مقدس هویت ما و قاب تصویر ملت ماست

آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل ضمن گرامی‌داشت سالگرد هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در دنیا ما را با چند امر می‌شناسند؛ یکی دفاع مقدس است.

وی افزود: دشمنان ما هر برنامه‌ای که برای ما می‌خواهند اجرا کنند، ابتدا به دفاع مقدس نگاه می‌کنند. دفاع مقدس یک آزمون بزرگ برای ملت و کشور بود‌. نظام جمهوری اسلامی آزمون کارآمدی خود را در دفاع مقدس ثابت کرد و کشور ما در این مدت، بازدارندگی را خوب تجربه کرد.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: اقتدار و استقلال  جمهوری اسلامی در دفاع مقدس تثبیت شد. تحقیقاً اگر آمریکا طی ۸ سال اقتدار ملت ما را نمی‌دید در سال ۲۰۰۳ به جای حمله به عراق ایران را مورد حمله قرار می‌داد.

وی هشت سال دفاع مقدس را هویت و قاب تصویر ملت ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: جنگ تحمیلی و اهداف دشمن و موقعیت فعلی ما و موقعیت دشمنان ما که این جنگ را به راه انداختند بعد از بالای چهل سال واقعا آموزنده است.

عاملی تاکید کرد: صدام با ملاحظه حمایت بسیار گسترده غرب از عراق و ارتجاع عرب، خودش را در موضع بسیار قدرتمند و کشور ما را در نهایت ضعف دید و لذا قطعنامه ۱۹۷۵ الجزایر را در برابر دوربین‌های تلویزیون پاره کرد‌‌.

وی ادامه داد: دو ابر قدرت، حمایت مالی ارتجاع عرب و عقبه لجستیکی حداقل ۳۴ کشور دارای تکنولوژی نظامی به‌صورت کامل پشت سر صدام بود و در برابر آن کشوری قرار داشت با ارتش غیرمجهز و در محاصره که حتی سیم خاردار نیز نمی‌فروختند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: آن زمان دشمن با نهایت کبر، منیت و تعرض برای نابودی انقلاب اسلامی آمده بود و حتی گلوله‌های ژ ۳ و کلاشینکف را در بازارهای سیاه جهانی از ما دریغ می‌کردند. امروز دنیا شاهد پرواز موشک‌های نقطه زن، پهپادهای قاره پیما، هواپیماهای جنگی صاعقه و آذرخش و زیردریایی‌های مجهز و ناوهای جنگی بومی در ایران اسلامی است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: این روزها آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به معجونی از التماس و تهدید تبدیل شده‌اند. ایران سطح التزامات خود را در برجام پایین آورده و آنها به احتضار  افتاده‌اند و از تمام ابزارها هم استفاده کرده اند، چیزی در دستشان جز تهدید نمانده است.

وی تاکید کرد: اگر دولت قبلی در اول کار خود بعد از ملاحظه تخلف آنها در  پایبندی به قراردادی که به امضای شورای امنیت رسیده بود التزامات خود را پایین می‌آورد الان همه چیز حل شده بود.

عاملی ادامه داد: عجیب این است که آنها هنوز هم ملت ما را نشناخته‌اند و از سر استیصال ملت ما را تهدید می‌کنند، من به آنها می‌گویم که اول کربلا و عاشورا را مطالعه کنید، سپس با ما حرف بزنید. در شعارهای کربلا عزت موج می‌زند در هیچ انقلابی چون نهضت حسینی خبر از عزت مداری نیست.

امام جمعه نیر: لزوم بکارگیری مدیران توانمند انقلابی و جهادی در کشور

حجت الاسلام آیت نعمتی، امام جمعه شهرستان نیر نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان به لزوم بکارگیری مدیران توانمند انقلابی و جهادی در سطوح مختلف پرداخت و اظهار کرد: دستگاه‌های بازرسی و قضایی با مافیای آرد و نان در نقاط دور افتاده به ویژه روستاها برخورد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اولویت‌های دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: افزایش و تقویت اعتماد عمومی متدینین از مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم است.

امام جمعه شهرستان نیر با اشاره به راه‌های تقویت اعتماد عمومی بیان کرد: برای تقویت اعتماد عمومی باید با اجرای عدالت، مسیرهای رفع تبعیض را طی کرد.

وی از اصطلاح قوانین فساد، اجرای بی کم و کاست قوانین ضد فساد، برخورد قاطع با مدیران فاسد و استفاده از مدیران ضد فساد برای گسترش عدالت اجتماعی و اداری از جمله راه‌های افزایش اعتماد عمومی نام برد و تاکید کرد: انجام این‌گونه اقدامات امروز در جامعه لازم و ضروری است.

محافظه کاری اساسی‌ترین مشکل مدیریتی کشور است

نعمتی محافظه کاری را یکی از مهمترین مشکلات مدیریتی کشور عنوان کرد و گفت: وجود مدیران محاظه کار در دولت برای کشور خسران است. با وجود مدیران محافظه کار و محافظه کاری در سیستم اجرایی کشور، عدالت اجتماعی و اقتصادی در کشور اتفاق نمی‌افتد.

امام جمعه شهرستان نیر از بانک‌‌ها به عنوان یکی از عوامل اصلی ایجاد تورم و رکود و به تعطیلی کشاندن تولید در کشور نام برد و تصریح کرد: سودهای چند درصدی، بنگاه داری، جریمه دیرکرد، ساختمان‌سازی و عدم حمایت از سرمایه‌گذاران شکست خورده در تولید و سخت‌گیری‌های بی حد و حساب برای حمایت از مشاغل خرد خانگی و حمایت از سرمایه داران بزرگ و غیره از کارهای خلاف عرف و عقل بانک‌ها است. 

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: هفته دفاع مقدس در واقع یادآور و گرامیداشت سالروز حماسه سازی‌های ملت بزرگ ایران اسلامی در برابر دشمنان است.

وی با اشاره به مدیریت جوانان در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: دوران مدیریت هشت سال جنگ تحمیلی یادآور استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان و متعهدان نظام و انقلاب است که باید امروز نیز این نسخه در کشور تکرار شود.

امام جمعه بیله سوار: انتخاب استاندار اردبیل براساس معیارهای دولت مردمی و انقلابی باشد

حجت الاسلام جابر عزیزی، امام جمعه بیله سوار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، به تشریح ویژگی‌های کارگزاران نظام اسلامی از منظر اسلام پرداخت و گفت: انتخاب افراد مناسب جهت تصدی مقامات حکومتی نیازمند احراز صالحیت و داشتن ویژگی‌های خاص است.

وی در ادامه افزود: از مجمع نمایندگان استان می‌خواهیم هر چه سریع‌تر در انتخاب والی استان بر اساس معیارها و ویژگی‌های انتخاب استانداران و مسؤولان کشوری در دولت مردمی و انقلابی اقدام نمایند.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود، به حق آبه شهرستان مرزی بیله سوار از سد عمارت گرمی اشاره کرد و افزود: آینده این سد روشن و امید بخش است و جا دارد از رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، معاون وزیر نیرو، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و استاندار اردبیل در تسریع آبگیری این سد عظیم تقدیر و تشکر نماییم.

خطیب جمعه بیله سوار در پایان ضمن تبریک پیشاپیش فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید، از مردم خواست با توجه به توان و وسع مالی هر کس، در جشن عاطفه‌ها نسبت به تهیه لوازم التحریر و سایر نیازهای اولیه دانش آموزان نیازمند شهرستان، نیکوکاری نمایند.

انتقاد امام جمعه شهرستان پارس آباد از به اتمام نرسیدن جاده پارس آباد به سربند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی، امام جمعه شهرستان پارس آباد که در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جوار شهدای گمنام در فضای باز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از به اتمام نرسیدن جاده پارس آباد تا سربند انتقاد کرد.

وی افزود: از مسؤولان کشوری و استانی خواهشمندیم بودجه مورد نظر این ۱۰ کیلومتر را تامین کنند تا کمتر شاهد تصادفات جاده‌ای باشیم.

امام جمعه پارس آباد تصریح کرد: طبق گزارشارت واصله جاده پارس آباد تا سربند نزدیک به ۱۰کیلومتر است که بیشتر از ۱۰ سال روی این جاده کار می‌کنند ولی هنوز به اتمام نرسیده که توجه ویژه مسؤولان را می‌طلبد.

لزوم سازماندهی بورس و مسکن توسط دولت سیزدهم

وی بیان کرد: دولت سیزدهم احیای بورس و گرانی مسکن را که جزو اساسی‌ترین مشکلات مردم است، ساماندهی کند.

باقری بنابی با اشاره به خسارت‌های وارد شده به مردم در بورس، اظهار کرد: از دولت سیزدهم انتظار می‌رود در خصوص ضرر و زیان مردم در بورس و همچنین در خصوص احیای گرانی و مسکن که از اساسی‌ترین مشکلات مردم است، اهتمام جدی داشته باشد.

خطیب جمعه پارس آباد ادامه داد: بازآفرینی اعتماد عمومی مردم در گرو گسترش عدالت در حوزه‌های مختلف و اصلاح قوانین فساد آفرین و اجرای کامل قوانین ضد فساد و برخورد قاطع با مدیران فاسد و استفاده از مدیران فساد ستیز و مردمی کردن نظارت بر اعمال و رفتار مسؤولان است.

امام جمعه شهرستان پارس آباد با اشاره به ۳۱ شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان و همچنین یادآور سرافرازی و سربلندی مردم ایران اسلامی است.

امام جمعه موقت مشگین شهر: ایران اسلامی با وجود تحریم‌ها به قدرت منطقه و جهان تبدیل شده است

حجت الاسلام نعمتی، امام جمعه موقت شهرستان مشگین شهر نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به اقتدار ایران اسلامی در سطح بین المللی اظهار کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه، ایران اسلامی تهدید دشمنان را به فرصت تبدیل نموده و امروز در عرصه دفاعی در بالاترین جایگاه قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به اقدام بسیار ارزنده رئیس جمهور در خصوص سفر به مناطق محروم و حضور در بین مردم، تاکید کرد: رئیس جمهور در بازدید میدانی از استان‌ها، امید مردم را افزایش داده و پیگیر حل مشکلات مردم است.

امام جمعه موقت مشگین شهر از شورای شهر خواست در انتخاب شهردار دقت بیشتر داشته باشند و فرصت را از دست ندهند چرا که با شروع فصل سرما ادامه خدمات‌رسانی و آسفالت ریزی در محلات امکان پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/ی

نظر شما