شناسهٔ خبر: 49601357 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاظمی امتیازآورترین بازیکن مسابقه ایران و چین‌ تایپه شد

تهران- ایرنا- پشت‌خط‌زن تیم ملی والیبال ایران امتیازآورترین بازیکن مسابقه با چین تایپه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تیم ملی والیبال ایران امروز به پنجمین پیروزی پیاپی خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا دست یافت. شاگردان بهروز عطایی در این بازی هم مانند چهار مسابقه قبلی به برتری سه بر صفر دست یافتند و این بار مقابل چین تایپه به پیروزی رسیدند.

در این مسابقه صابر کاظمی همچون دیگر مسابقات تیم ملی ایران با کسب ۱۵ امتیاز، عنوان امتیازآورترین بازیکن را به دست آورد.

بر این اساس تیم ایران ۸ امتیاز از سرویس، ۴۰ امتیاز از حمله، ۶ امتیاز از دفاع و ۲۱ امتیاز از خطای بازیکنان حریف به دست آورد که در مجموع ۷۵ امتیاز برای ایران به همراه داشت. در مقابل چین تایپه، یک امتیاز از سرویس، ۲۵ امتیاز از حمله، ۴ امتیاز دفاع و ۱۴ امتیاز از خطای حریف و در مجموع ۴۴ امتیاز به دست آورد.

تیم ملی ایران در این مسابقات به ترتیب و با نتایج مشابه سه بر صفر مقابل هنگ‌کنگ، تایلند، پاکستان، کره جنوبی و چین تایپه به پیروزی رسیده و تنها تیم مسابقات است که در همه بازی‌های خود به پیروزی رسیده و حتی یک ست هم به حریفان واگذار نکرده است.

شاگردان عطایی فردا باید در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف تیم دوم گروه E بروند. حریف ایران پس از مسابقه امروز ژاپن و استرالیا مشخص می‌شود. در صورتی که این بازی با برتری سه بر صفر یا سه بر یک ژاپن به پایان برسد، ایران در بازی بعد با چین روبرو می‌شود. در صورتی که استرالیا در این بازی برنده شود این تیم حریف ایران خواهد شد. اگر ژاپن با نتیجه سه بر ۲ پیروز شود، ژاپن حریف ایران در نیمه‌نهایی خواهد بود.

مسابقات والیبال قهرمانی آسیا با حضور ۱۶ تیم از ۲۱ تا ۲۸ شهریورماه به میزبانی ژاپن درحال برگزاری است. ۲ تیم برتر این مسابقات سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ را کسب می‌کنند.

در ۲۰ دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا، ایران سه طلا، ۲ نقره و یک برنز به دست آورده بود و پس از ژاپن، کره جنوبی و چین چهارمین تیم پرافتخار قاره کهن محسوب می‌شود.

برنامه و نتایج مسابقات تیم ملی والیبال ایران در قهرمانی آسیا

مرحله اول

ایران ۳ - هنگ‌کنگ صفر (۲۵-۱۲ / ۲۵-۱۸ / ۲۵-۱۹)

ایران ۳ - تایلند صفر (۲۵-۱۷ / ۲۵-۱۲ / ۲۵-۱۸)

ایران ۳ - پاکستان صفر (۲۵-۲۰ / ۲۵-۱۹ / ۲۵-۱۵)

مرحله دوم

ایران ۳ - کره جنوبی صفر (۲۵-۱۹ / ۲۵-۱۸ / ۲۵-۲۰)

ایران ۳ - چین تایپه صفر (۲۵-۱۰ / ۲۵-۲۳ / ۲۵-۱۱)

نظر شما