شناسهٔ خبر: 49600942 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طرح ۱۰ روزه شتاب دهی واکسیناسیون از ۳۰ شهریور

استانداری تهران در قالب طرح ۱۰ روزه، از سه‌شنبه ۳۰ شهریور ماه، با استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای دوبرابر شدن حجم تزریق واکسن اقدام می‌کند، همچنین برای ساماندهی بهتر سامانه نوبت دهی پیشنهاد شده است که اختیارات این امر برعهده دانشگاه‌های علوم پزشکی گذاشته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، جلسه مدیریت و تسریع واکسیناسیون جمعیت هدف امروز با حضور استاندار تهران، رئیس ستاد مدیریت کرونا استان تهران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و فرمانداران استان تهران، در محل استانداری تهران برگزار شد.

۲۷۹ مرکز جدید تزریق واکسن برنامه ریزی شده است

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران اظهار کرد: تسریع واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۸ سال استان تهران با افزایش دو برابری ظرفیت های فعلی، در قالب طرح ۱۰ روزه که از سه شنبه ۳۰ شهریور ماه آغاز می شود در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: ۲۷۹ مرکز جدید تزریق واکسن برنامه ریزی شده است که برای تامین واکسن، نیروی انسانی و تجهیزات لجستیک مربوطه با وزارت بهداشت نامه نگاری کرده‌ایم، همچنین شرکت‌های ایران خودرو و سایپا هرکدام برای تزریق روزانه ۱۰ هزار دز واکسن و تامین ۲ هزار وعده غذایی برای نهار و شام کادر مراکز واکسیناسیون به صورت روزانه اعلام آمادگی کرده اند.

سامانه نوبت دهی تزریق واکسن تهران در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی گذاشته شود

استاندار تهران ادامه داد: با توجه به افزایش ظرفیت تزریق واکسن در استان تهران، پیشنهاد می شود شهرستان‌هایی که حدود ۷۰ درصد جمعیت هدف خود را واکسینه کرده اند محدودیت سنی را تا ۱۸ سال کاهش دهند، اما دستورکار ما مطابق دستورالعمل ستاد ملی کرونا در سامانه مربوطه مشخص است، به همین دلیل درخواست می شود سامانه نوبت دهی تزریق واکسن تهران دراختیار دانشگاه های علوم پزشکی گذاشته شود، تا روند واکسیناسون هر چه سریع تر تکمیل شود.

جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به لزوم تفویض اختیار سیستم نوبت دهی به دانشگاه های علوم پزشکی گفت: برای مدیریت مراجعه کننده در تهران باید الزام داشتن پیامک تزریق واکسن سختگیرانه تر شود، البته با توجه به این که در مناطق مختلف میزان واکسینه شدن جمعیت هدف در طی زمان متفاوت است و دانشگاه‌های علوم پزشکی به تراکم جمعیت مراکز اشراف دارند، درخواست می شود اختیارات سامانه پیامکی استان تهران به دانشگاه های علوم پزشکی داده شود.

همه دستگاه‌ها برای پویش ۸ میلیون واکسن اقدام کنند

علی رضا زالی رئیس ستاد مدیریت کرونا استان تهران نیز با اشاره به استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف اشاره کرد: در طرح جهادی ۱۰ روزه که در پیش رو داریم هماهنگی لازم صورت گیرد تا کارکنان هر دستگاهی که واکسینه می شود ۱۰ روز امکانات خود را در اختیار تیم های واکسیناسیون قرار دهد، همچنین باید ظرفیت های بهداشتی مستقر در نهادهای دولتی برای واکسیناسیون همان مجموعه به کار گرفته شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح پویش ۸ میلیون واکسیناسیون درنظرگرفته شده است تا بخش وسیعی از جمعیت هدف واکسینه شوند، برای تامین تجهیزات لجستیک با وزارت بهداشت نامه نگاری کرده‌ایم، همچنین واکسن های جدید به کمک خواهند آمد تا هم افزایش و هم تنوع تزریق هم واکسن داشته باشیم.

در طی این جلسه هر کدام از فرمانداری ها گزارشی از تعداد مراکز واکسیناسیون، میزان تزریق روزانه و برنامه و مشکلات حوزه خود ارائه کردند که مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/پ

نظر شما