شناسهٔ خبر: 49599605 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرمانده ستاد کرونا تهران مطرح کرد؛

نیاز تهران به ۷ میلیون دوز واکسن برای واکسیناسیون بالای ۱۸ سال

زالی گفت:با ۷ میلیون دوز که ۶ میلیون آن مربوط به دوز اول است، برنامه ده روزه پوشش واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان اظهار کرد:برای اینکه بتوانیم تمام افراد بالای ۱۸ سال را پوشش واکسیناسیون قرار دهیم طبیعتا امکانات لازم  فراهم نیست و این جلسه امروز برگزار شد تا برنامه ریزی‌های لازم برای این کار انجام شود و اگر این امکانات فراهم شود می‌توانیم ظرف ۱۰  روز واکسیناسیون در استان را به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد:اولین تاکتیک ما افزایش مراکز تجمیعی است و موارد دیگر شامل افزایش شیفت‌های مراکز به دو و سه شیفت، استفاده از ظرفیت بیمارستان‌ها که امکانات لازم  و فضای جداگانه دارند است همچنین مراکز بهداشتی که فعال نبودند هم وارد مدار می‌شوند، این دست اقداماتی است که می‌تواند سرعت بیشتری به واکسیناسیون دهد.

زالی گفت: اگر بخواهیم کل واکسیناسیون تهران را انجام دهیم به ۲۰ میلیون دوز واکسن نیاز داریم و تا روز گذشته ۷ میلیون و ۱۲۵ هزار واکسن در تهران تزریق شده، یعنی ما به ۱۳ میلیون واکسن دیگر برای پوشش کامل دو دوز تهران نیازمندیم.

وی ادامه داد: اما برای واکسیناسیون در این ۱۰ روز ۱۳ میلیون واکسن مورد نیاز ما نیست و با ۷ میلیون دوز که ۶ میلیون آن مربوط به دوز اول است، این کار انجام خواهد شد.

وی افزود: از وزارت بهداشت درخواست کردیم که این ۷ میلیون در اختیار ما قرار بگیرد.

انتهای پیام /

نظر شما