شناسهٔ خبر: 49593690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

باحضور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

ساخت مجموعه ۳۸۶واحدی مسکونی در شهر بندر امام خمینی آغاز شد

اهواز - ایرنا - عملیات ساخت مجموعه ۳۸۶واحدی مسکونی نوساز در شهر بندر امام خمینی(سربندر) روز پنجشنبه با حضور رییس بنیادمسکن انقلاب اسلامی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  ایرنا ساخت این مجموعه مسکونی برای خانوارهایی است که در سیلاب مهیب شهر بندر امام خمینی در آذر ماه پارسال به شدت آسیب دیدند و امکان درجاسازی آنان به علت فقدان زیرساخت های فنی همچون سامانه جمع آوری آبهای سطحی و فاضلاب امکان پذیرنبود.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آیین شروع عملیات اجرایی این مجموعه مسکونی گفت:این مجموعه یکی از پروژه های مهم و اساسی در این شهر است و در قالب طرح"ساماندهی بافت نابسامان و درمعرض خطر" توسط بنیاد مسکن تعریف و با مشارکت و محوریت مردم به مرحله اجرایی رسیده است.
اکبر نیکزاد افوزد:برای ساخت هرواحد مسکونی به مساحت ۱۲۰متر ، ۱.۳میلیارد ریال وام ارزان قیمت و ۵۵۰میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت می شود ضمن آنکه ۱۶۰کیسه سیمان رایگان توسط بنیاد مستضعفان به مالک واحد مسکونی اهدا می شود.
وی با بیان اینکه این مجموعه مسکونی با رعایت اصول ایمنی ، شبکه آب و فاضلاب ، سامانه جمع آوری آبهای سطحی و استفاده از مصالح مقاوم با مشارکت نزدیک مردم در کوتاه ترین زمان ممکن و به صورت ضربتی ساخته می شوند ابراز امیدواری کرد با اجرای سه مجموعه مسکونی دیگر ،  طرح ساماندهی بافت نابسامان و درمعرض خطر شهر بندر امام خمینی به سرانجام برسد.
در این آیین نخستین قرارداد واگذاری زمین به یکی از متقاضیان ساخت مسکن در این مجموعه اهدا شد.
رییس ستاد بازسازی مناطق آسیب دیده از سیلاب شهر بندر امام خمینی نیز گفت:در مجموع یک هزار و ۶۸۰واحد مسکونی در چهار نقطه این شهر با مشارکت مردم ساخته می شود که امروز نخستین مرحله از ساخت مجموعه های مسکونی در این شروع شد.
حیدر تجلی با بیان اینکه تاکنون پرونده چهار هزار و ۵۰۰واحد مسکونی آسیب دیده از سیلاب آذرماه۱۳۹۹ وارد سامانه شده است پیش بینی کرد در مجموع پنج هزار واحد مسکونی آسیب دیده وارد سامانه شوند تا از تسهیلات بانکی و بلاعوض برای ساخت مسکن برخوردار شوند.
وی گفت: حدود دو سوم واحدهای مسکونی بشدت آسیب دیده ناشی از سیلاب، درجاسازی می شود و یک سوم واحدها آسیب دیده که به علت نبود زیرساخت های لازم امکان درجاسازی نیست ، خانه های آنان در چهار منطقه امن این شهر ساخته می شود.
در جریان سیلاب مهیب آذرماه ۱۳۹۹ حدود پنج هزار واحد مسکونی در شهر بندر امام خمینی(سربندر) به خصوص در مناطق حاشیه ای این شهر آسیب دید و به زیرساخت ها و تاسیسات شهری آن خسارت سنگین وارد شد.

شهر بندر امام خمینی(سربندر) بات ۶۰هزار نفر جمعیت از بخش های تابعه شهرستان ماهشهر است و در ۱۰ کیلومتری مجتمع عظیم بندری امام خمینی واقع شده است.

نظر شما