شناسهٔ خبر: 49591246 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کودکانی که مدرسه می‌سازند

به تازگی در جامعه خیرین مدرسه‌ساز استان فارس، پویشی شکل گرفته که همه افراد جامعه حتی کودکان و نوجوانان می‌توانند در ساخت مدرسه برای مناطق محروم، مشارکت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدرسه، حاصل تلاش نهایی بشر برای آموختن در شکل رسمی آن و یکی از ارکان فیزیکی تعلیم و تربیت است.

به تعبیری دیگر، مدرسه صخانه دوم همه کودکان و فراگیرانی بوده که می‌خواستند بیشتر از حد آموزه‌های درون خانواده خود، چیزی بیاموزند.

مدرسه جایی است که افراد برای یاوری و آموختن مقررات و یادگیری استدلال، منطق و زیبایی شناختی هستی همچنین مهارت خواندن و نوشتن و حساب کردن به آن وارد می‌شوند.

مدرسه به افراد احساس اعتماد به نفس و خوداتکایی داده و آنها را اجتماعی بار می‌آورد.

مدرسه محلی است که کودکان نیازهای دانشی و اطلاعاتی خود را از افرادی مجرب و صاحب دانش و آشنا به اصول کلاس‌داری و تدریس می‌آموزند و در کنار آن به ایجاد ارتباط با همکلاسی‌های خود پرداخته و از این طریق به مهارت‌های اجتماعی دست پیدا می‌کنند.

دانش آموزان در صورت کمبود مدرسه و تجهیزات آموزشی از تحصیل و کسب علم باز می مانند و این خیرین مدرسه ساز هستند که با از بین بردن محرومیت های جامعه، بستری را برای علم آموزی این افراد مهیا کرده و فرایند تعلیم و تربیت را تسهیل می کنند.

بدون تردید مدرسه سازی در راس اعمال خیر قرار دارد، زیرا نتیجه مدرسه سازی، انسان سازی است و تربیت و تعالی آدمی از محیط مدرسه شکل می گیرد.

توفیقی بالاتر از سرمایه گذاری در زمینه دانش نیست، چرا که هدف خلقت انسان کسب علم و دانش و رشد و تعالی بوده است.

شاید تفکر همه ما این باشد که تنها افراد ثروتمند، می‌توانند در ساخت مدرسه مشارکت کنند!

اما به تازگی در جامعه خیرین مدرسه ساز استان، پویشی شکل گرفته که همه افراد جامعه و حتی کودکان و نوجوانان هم می توانند در ساخت مدرسه برای مناطق محروم، مشارکت کنند.

پویش به رنگ مدرسه

این پویش از ۱۵ شهریورماه آغاز شده و تا آبان ماه ادامه خواهد یافت.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، چگونگی اجرای این پویش را چنین بیان می‌کند: در پویش «به رنگ مدرسه» که جنبه فرهنگی دارد از کودکان ۶ تا ۱۲ سال درخواست می‌شود تا با کشیدن نقاشی با موضوع مدرسه دوست داشتنی من، مردم و خانواده‌های خود را برای مدرسه‌سازی ترغیب کنند.

ناصر قفلی همچنین افزود: پویش به رنگ مدرسه، سه هدف را دنبال می کند: ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی بین کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها، افزایش آگاهی مردم، استفاده از ظرفیت کودکان برای استفاده از هنر کودکان برای تشویق مردم در امر مدرسه‌سازی.

وی چگونگی شرکت در پویش را به این صورت بیان کرد که: گروه هدف این پویش، هفت میلیون کودک ۶ تا ۱۲ سال هستند، که این دانش‌آموزان نقاشی می‌کشند و عکس نقاشی‌ها را در سایت آجر به آجر به آدرسajorBajor.ir می‌فرستند.

مسئول شورای بانوان خیرین مدرسه ساز استان فارس هم، توضیحاتی درباره این پویش به شرح زیر بیان کرد: نقاشی‌ها باید با محوریت موضوع مدرسه، مدرسه‌سازی و مدرسه دوست داشتنی من باشد.

زهرا کاویانی گفت: جامعه خیرین مدرسه‌ساز با حامی این پویش، تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده که براساس آن به ازای هر نقاشی‌ دانش‌آموزان، حامی پویش، مبلغی معادل یک آجر را برای مدرسه‌سازی اختصاص می‌دهد.

وی اظهار داشت: پویش به رنگ مدرسه، جنبه فرهنگی دارد و از کودکان ۶ تا ۱۲ سال درخواست می‌شود تا با کشیدن هر نقاشی به اندازه هزینه یک آجر، در امر خطیر مدرسه سازی، سهیم شوند.

کاویانی همچنین افزود: استفاده از ظرفیت کودکان برای استفاده از هنر کودکان برای تشویق مردم در امر مدرسه‌سازی و جذب و اختصاص مبلغ قابل توجهی برای ساخت مدرسه در مناطق محروم، از طرف حامی مالی این پویش، هدف نهایی این برنامه است و به منظور تشویق بیشتر کودکان، به بهترین نقاشی‌ها، هدایایی داده خواهد شد.

انتهای پیام/س

نظر شما