شناسهٔ خبر: 49587686 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کشت پاییزه در ۷۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی...

اقتصاد ایران: تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه کشاورزی قراردادی بر تنظیم بازار محصولات تاثیر مستقیم دارد، گفت: امسال ۷۲۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت پاییزه می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فتحی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: برابر پیش بینی‌های صورت گرفته، ۵۰۰ هزار هکتار به کشت غلات و کلزا اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: در مورد کشت کلزا، وزارت جهاد کشاورزی به تعهدات خود عمل کرده و با اعلام به موقع قیمت تضمینی که هر کیلو ۱۵ هزار تومان است انتظار می‌رود سطوح بیشتری به کشت کلزا اختصاص یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم سیاست وزارت جهاد کشاورزی در کشت پاییزه سیاست کشاورزی تجاری در قالب کشاورزی قراردادی و رعایت الگوی کشت دنبال می‌شود و در این راستا تلاش می‌کنیم تا نهاده‌های مورد نیاز برای کشت پاییزه را به موقع تهیه و تأمین کنیم.

فتحی با تاکید بر تأثیر مثبت کشاورزی قراردادی بر تنظیم بازار محصولات کشاورزی گفت: مدیران شهرستان‌ها در شروع سال زراعی جدید با بررسی شرایط و مطابق برش شهرستانی و با تأمین ملزومات کشت پاییزه کشاورزان و استفاده از ظرفیت تشکل‌ها، اتحادیه و تعاونی‌ها برای پشتیبانی از کشاورزان می‌توانند در رسیدن به این مهم گام بردارند.

برچسب‌ها:

نظر شما