شناسهٔ خبر: 49586721 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکنش آژانس بین المللی انرژی اتمی به پیمان دفاعی آمریکا، انگلیس و استرالیا

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به پیمان دفاعی آمریکا، انگلیس و استرالیا، از تلاش سه جانبه میان این سه کشور سخن گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع خبری به نقل از مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردند که این سازمان در واکنش به پیمان دفاعی آمریکا، انگلیس و استرالیا گفته است این سه کشور در تلاشی سه‌جانبه به مدت ۱۸ ماه برای حصول ارتشی متعارف از سوی کانبرا و افزایش توانمندی زیردریایی هسته‌ای این کشور اهتمام ورزیدند.

پیش از این اعلام شده بود که سران کشور‌های آمریکا، انگلیس و استرالیا در نشستی سه‌جانبه که بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، توافقنامه همکاری در زمینه دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام امضا کردند.

معاهده همکاری جدید در حوزه هند و اقیانوس آرام، توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا، به امضا رسید.

بایدن در این نشست با اشاره به مشارکت دفاعی با انگلیس و استرالیا، آن را سرمایه‌گذاری در اتحاد‌ها و نوسازی آن‌ها برای مقابله با تهدید‌ها دانست.

اسکات موریسون نیز در این راستا گفت: «این زیردریایی هسته‌ای در جریان همکاری نزدیک بین سه کشور در شهر «آدلاید» تولید می‌شود.»

همچنین بوریس جانسون این توافق را یکی از پیچیده‌ترین و فنی‌ترین پروژه‌های جهان دانست و هدف از این توافق را صرفا افزایش همکاری برای حفظ ثبات و امنیت در هند و اقیانوس آرام عنوان کرده بود.

انتهای پیام/

نظر شما