شناسهٔ خبر: 49578954 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایجاد امنیت در اقیانوس آرام و هند؛ پروژه جدید بایدن پس از فرار از افغانستان

رئیس جمهور آمریکا در نشستی سه جانبه با سران انگلیس و استرالیا معاهده همکاری در حوزه هند-اقیانوس آرام را به امضا رساند و تاکید کرد: ما به دنبال حفظ امنیت و ثبات در اقیانوس آرام و هند هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان سران کشور‌های آمریکا، انگلیس و استرالیا در نشستی سه‌جانبه که بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، توافقنامه همکاری در زمینه دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام امضا کردند.

براساس این گزارش معاهده همکاری جدید در حوزه هند و اقیانوس آرام، توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس و اسکات موریسون نخست‌وزیر استرالیا به امضا رسید.

بایدن در این نشست با اشاره به مشارکت دفاعی با انگلیس و استرالیا، آن را سرمایه‌گذاری در اتحاد‌ها و نوسازی آن‌ها برای مقابله با تهدید‌ها دانست.

وی تاکید کرد: این مشارکت و توافق می‌تواند به حفظ توانایی‌های نظامی کمک کند.

رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به وضعیت خفت بار کشورش در افغانستان و خروج از این کشور ادعا کرد: ما به دنبال حفظ امنیت و ثبات در اقیانوس آرام و هند هستیم.

بایدن ادامه داد: در حقیقت مشارکت جدید با بریتانیا و استرالیا می‌تواند سبب تقویت ظرفیت مشترک برای مشارکت در قرن بیست و یکم شود.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: فرانسه یکی از شرکای اصلی این گروه سه‌جانبه در منطقه هند و اقیانوس آرام است و ما نیز به استرالیا کمک خواهیم کرد تا به ساخت زیردریایی‌های هسته‌ای بپردازد.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا در این راستا گفت: این زیردریایی هسته‌ای در جریان همکاری نزدیک بین سه کشور در شهر «آدلاید» تولید می‌شود.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس نیز این توافق را یکی از پیچیده‌ترین و فنی‌ترین پروژه‌های جهان دانست.

وی تاکید کرد: هدف از این توافق صرفا افزایش همکاری برای حفظ ثبات و امنیت در هند و اقیانوس آرام است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما