شناسهٔ خبر: 49575677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واحدهای اقدام ملی مسکن در پردیس قرعه‌کشی شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: با توجه به تکمیل اسکلت بلوک‌های اولیه طرح اقدام ملی در پردیس، قرعه کشی واحدها برای نخستین دوره انجام شد.

صاحب‌خبر -

مهدی هدایت روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری مراسم قرعه کشی واحدهای طرح اقدام ملی در پردیس به خبرنگاران گفت: بر اساس ضوابط و بخشنامه ها برای افرادی که در طرح اقدام ملی اسکلت بلوک آنها تکمیل شده موظفیم که با قرعه کشی و انتخاب واحد در بلوک  بلوک، واحدی به مالکان تخصیص بدهیم.

وی با اشاره به تاکید رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در رابطه با تسریع در روند پروژه های مسکن مهر و طرح اقدام ملی، اظهار داشت: ساخت پروژه ها تسریع شده و با استفاده از تجربیات مسکن مهر در طرح اقدام ملی  انتخاب واحد، قرعه کشی با حضور مالکان و شفاف انجام می شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: ارزش گذاری واحدها توسط کارشناسان انجام می شود، واحدهای طبقه بالا و با منظره خوب با قیمت بالاتر و واحدهای طبقات پایین با قیمت کارشناسی شده ارزان‌تر واگذار می شود و دراین راستا هیچ حقی از متقاضیان ضایع نمی شود.

هدایت با بیان اینکه منابع مالی  پروژه های اقدام ملی بیشتر از آورده متقاضیان تامین شده است، اظهار داشت: طرح اقدام ملی آورده متقاضی محور است و در این راستا از مالکان درخواست و انتظار داریم که آورده ها را در موعد مقرر که شرکت عمران اعلام می کند، واریز کنند تا کار ساخت واحدها بر اساس برنامه ریزی انجام شده پیش برود.

وی ادامه داد:  انتخاب واحد متقاضیان هر ۱۵ روز یکبار به طور مستمر تا تعیین تکلیف تمامی واحد ها در محل کارگزاری مسکن مهر در پریس برگزار می شود تا بتوانیم طی ۳ الی ۴ ماه آینده تمامی انتخاب واحدهای طرح اقدام ملی را انجام بدهیم.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: در طرح اقدام ملی پردیس ۱۳ هزار واحد داریم که ۳ هزار واحد ثبت نامی و بقیه مربوط به تعاونی هایی است که انتخاب واحد را انجام می دهند و مسئولیت ما تنها در بخش ثبت نام است.

هدایت ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می شودکه طی دو سال آینده تمامی واحدهای طرح اقدام ملی را به مالکان تحویل بدهیم.

وی گفت : در حدود ۴۰ نفر از متقاضیان به تعهدات مالی خود عمل نکردند و نام این افراد از لیست حذف و متقاضیان جدید جایگزین می شوند.

مدیر عامل شرکت عمران با اشاره به شرایط جایگزینی متقاضیان، توضیح داد: برای تکمیل واحدها نیاز به آورده متقاضی داریم وافرادی که در مرحله اول موفق به ثبت نام نشدند جایگزین متقاضیان بد عهد می شوند.

هدایت تاکید کرد: خرید و فروش واحدهای طرح اقدام ملی تا زمان صدور قرار داد رسمی ممنوع است.

وی با اشاره به امکان افزایش قیمت واحدهای طرح اقدام ملی اظهار داشت: با توجه به اینکه امکان پیش بینی تورم را نداریم، نمی توانیم قیمت دقیقی بدهیم اما به طور تقریبی در حدود ۵ میلیون تومان در بخش ساخت تمام شده واحد افزایش پیش بینی می شود.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما