شناسهٔ خبر: 49569944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

معاون استاندار و فرماندار تهران:

جشنواره کتابخوانی رضوی از بهترین شیوه های تشویق به کتابخوانی است

عیسی فرهادی، معاون استاندار و فرماندار تهران طی پیامی شهروندان تهران بزرگ را به شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، عیسی فرهادی، معاون استاندار و فرماندار تهران و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهر تهران طی پیامی شهروندان تهران بزرگ را به شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد. متن این پیام بدین شرح است:
 
 قال امیر المومنین علی (ع) :  
عُقولُ الفُضَلاءِ فی أطرافِ أقلامِها
خردهای دانشمندان در نوشتار آنان آشکار می شود. « غررالحکم ص ۳۶۵»

 
یکی از بهترین شیوه های تشویق به کتابخوانی برگزاری جشنواره های فرهنگی و ادبی کتاب محور است. جشنواره کتابخوانی رضوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، به عنوان بزرگ ترین جشنواره کتابخوانی کشور برای یازدهمین دوره شیفتگان فرهنگ و معارف را به شرکت در این رقابت ارزشمند دعوت کرده است. در این دوره علاوه بر کتاب های مربوط به زندگی امام رضا(ع)، منابعی با موضوع زندگی و سیره حضرت ولیعصر ارواحنا فداه نیز معرفی شده است.
 
آشنایی با سیره ائمه یکی از بهترین الگوها در راستای ترویج کتابخوانی است و بهره گیری از اندیشه ائمه اطهار(ع) لازمه هدایت جامعه است و با الهام گرفتن از سیره رفتاری و عملی اهل بیت(ع) زمینه ارتقای رفتاری و معنوی جامعه را فراهم می شود.
 
در شرایطی که این روزها به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری منحوس کرونا، توصیه به ماندن در منزل شده و فرصت مضاعفی جهت مطالعه در اختیار نهاده است، از مردم شریف و فرهنگ مدار شهرستان تهران و تمامی علاقمندان به کتاب دعوت می کنم تا در جشنواره بزرگ کتابخوانی رضوی شرکت کنند. امیدوارم حضور در این جشنواره، فرصتی در راستای تعالی اندیشه و تعمیق باورهای دینی و مذهبی باشد.
 
تداوم توفیق و خدمت در محضر مبارک امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام را برای برگزارکنندگان این رویداد فرهنگی از خداوند متعال مسئلت داریم. ان شاءالله
عیسی فرهادی
معاون استاندار و فرماندار تهران

نظر شما