شناسهٔ خبر: 49568130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی خبر داد؛

اختصاص ۸ ساعت آموزش ضمن خدمت برای شرکت کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: با هماهنگی انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، ۸ ساعت آموزش ضمن خدمت برای شرکت کنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی در نظر گرفته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی، مهدی ثامنی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در پی انتشار فراخوان یازدهمین جشنواره رضوی در استان مرکزی اظهار داشت: یکی از بزرگ ترین مسابقات کشوری با بالای یک میلیون شرکت کننده در سال، جشنواره کتابخوانی رضوی است. جشنواره رضوی ویژه مقاطع سنی مختلف کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان است.

وی با اشاره به اینکه تمام منابع جشنواره رضوی به صورت رایگان قابل دسترس است، گفت: منابع جشنواره به صورت pdf در سایت samakpl.ir موجود است. نسخه فیزیکی کتاب ها نیز در تمام کتابخانه های عمومی استان توزیع شده است؛ افراد می‌توانند این کتاب ها را از کتابخانه ها به امانت بگیرند و در جشنواره شرکت کنند.

ثامنی با تاکید بر اینکه جشنواره رضوی محدود به کتاب و کتابخوانی نمی‌شود، گفت: پویش تولید پادکست، خلاصه نویسی، تئاتر از کتاب، خلق اثر هنری و هر اثر دیگر مرتبط با کتاب یا تولید تیزر تبلیغاتی معرفی امام رضا(ع) می‌تواند روی سایت بارگذاری و داوری شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی ادامه داد: هر سازمان و مجموعه ای می تواند به صورت مستقل در جشنواره رضوی شرکت کند. برای مثال اگر آموزش و پرورش به صورت خاص در این جشنواره شرکت کند، ما می‌توانیم برندگانی از میان خودشان به آن ها معرفی کنیم.

وی افزود: با هماهنگی به عمل آمده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، با شرکت در مسابقات رضوی برای شرکت کنندگان،  ۸ ساعت آموزش ضمن خدمت در نظر گرفته می‌شود.  

مهدی ثامنی در پایان گفت: سامانه samakpl.ir بستر برگزاری مسابقات کتابخوانی است که همه می‌توانند جهت برگزاری مسابقات به صورت رایگان از آن استفاده کنند. هر سازمانی در هر سطحی بخواهد مسابقه کتابخوانی برگزار کند، کافی است منبع و جوایز را مشخص کنند تا تمام مسابقه به صورت رایگان توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی برای آن ها برگزار شود.

نظر شما