شناسهٔ خبر: 49549259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور؛

قدمهای مثبت و ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی آبادان در حوزه ی فوریتها/ زائران به مرزهای ۴ گانه ی زمینی مراجعه نکنند

معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور گفت: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی آبادان قدمهای مثبتی در زمینه ی فوریتهای پزشکی برداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، حسین عرفانی در حاشیه آغاز به کار دومین مرکز شبانه روزی واکسیناسیون کرونا در محل ساختمان جمعیت هلال احمر آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بحث مراسم اربعین امسال با توجه به توافقاتی که میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق انجام شده با محدودیت تعداد زائران حاضر در مراسم همراه با رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی موافقت شد.

حسین عرفانی؛ با بیان اینکه در این تفاهمنامه، انتقال زائرانی ایرانی به کربلا از داخل مرزهای ایران تنها از طریق خطوط هوایی انجام می شود و هیچ تصمیمی برای عبور زائران از مرزهای زمینی تا امروز گرفته نشده است، افزود: بر همین اساس از مردم می خواهیم تا با توجه به بسته بودن مرزهای زمینی در اربعین امسال، از مراجعه به مرزهای ۴ گانه ی زمینی یعنی شلمچه، چذابه، مهران و خسروی به طور جدی خودداری کنند.

وی تصریح کرد: مردم شریف و فهیم کشورمان می توانند با ماندن در منازل خود و دنبال کردن برنامه های قابل پخش از طریق تلویزیون و یا شرکت در مراسمات ویژه این ایام که بر مبنای رعایت شیوه نامه های بهداشتی برنامه ریزی و قابل اجراست، آئین اربعین حسینی را با نیکی و خوبی همراه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار کنند.

معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در سازمان اورزانس کشور، ما دو راهبرد اصلی را دنبال می کنیم یکی خدمات در مواقعی که نیاز به اقدام و فوریت در ارائه خدمات پزشکی است و یا سلامت و جان افرادی که به بیماریهای حاد مبتلا شده اند و یا تحت شرایط حادی قرار گرفته اند در تهدید قرار دارد که بایستی با حضور سریع بر بالین بیمار اقدامات فوری را انجام و در صورت نیاز آنها را به مراکز درمانی و یا مراکز تخصصی انتقال دهند.

عرفانی؛ با بیان اینکه مدیریت خطر و بلایا به عنوان تهدید کننده سلامت جمعی جامعه دومین راهبرد ما در سازمان اورژانس است، گفت: خوشبختانه کارهای ارزشمندی در سطح دانشگاه علوم پزشکی آبادان انجام شده و از زیر ساخت های بسیار خوب و قابل اعتمادی بهره مندند.

وی افزود: در تلاشیم تا با همفکری و همراهی ریاست دانشگاه و مدیریت مرکز فوریتهای پزشکی آبادان بتوانیم از ظرفیت ارزشمند این استان برای ارتقاء امکانات به خوبی استفاده کنیم و در حد  بضاعتی که در شرایط فعلی داریم نیز بتوانیم کمک های ملی را به این دانشگاه داشته باشیم.

46

نظر شما