شناسهٔ خبر: 49487292 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

محمد بیگی:

شهدای مدافع سلامت بخش خصوصی شهید محسوب نمی شوند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به بیان انتقاداتی درباره شهید اعلام نشدن مدافعان سلامت بخش خصوصی پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی در صحن علنی امروز یکشنبه ۲۱ شهریور ماه گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که شهدای ایثارگر پای آن ایستاده‌اند. بر مبنای اخطار اصل ۳ قانون اساسی، ایجاد محیط مناسب برای رشد فضائل اخلاقی، بر اساس ایمان و اخلاق است. شهدای ما و خانواده‌های آن‌ها کسانی هستند که چراغ این موضوع را روشن نگه داشته اند. اما در آئین نامه‌های تامین حقوق همه جانبه افراد علی الخصوص خانواده شهدا کم کاری می شود.  

محمدبیگی خاطرنشان کرد: ما در حق شهیدان خیلی کم کاری کرده‌ایم. آنچه وظیفه ما بوده به جا نیاورده ایم. در مجلس فراکسیون شهدا و ایثارگران، فراکسیون فرهنگ ایثار و شهدات، فراکسیون فرزندان شاهد و ایثارگر وجود دارد که برخی از مطالبات آن‌ها در این فراکسیون‌ها پیگیری می‌شود.  

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی توضیح داد: معضلات حوزه سلامت و بیمه‌های درمان خانواده شهدا مد نظر مجلس است. امروزه بسیاری از همسران شهدا خودشان هم جانباز شده اند، ولی قانون اصلاح اساسنامه بنیاد شهید انقلاب اسلامی، آئین نامه اجرای قانون در حال اشتغال مستخدمین جانباز و مفقود الاثر و آئین نامه تعیین مصادیق خدمت وزارت بهداشت عملا اصلاح نشده است. این موضوعات به مجلس بیاید و بررسی شود.  

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بیش از ۳۵۰ پرونده شهید مدافع سلامت داریم که تاکنون حدود ۲۰۰ پرونده بررسی و این مدافعان سلامت شهید اعلام شده اند. بخشی از کادر درمان در بخش خصوصی فعال هستند و به مقابله با کرونا می‌پردازند. این‌ها اغلب شهید محسوب نمی‌شوند، چون در بخش دولتی نیستند. این آئین نامه‌ها در مجلس بررسی و اصلاح شود تا حق خانواده شهدا و ایثارگر را به جا بیاوریم.  

انتهای پیام/

نظر شما