شناسهٔ خبر: 49467714 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

نگین سبز پس‌قلعه

 دسترسی به بقعه امامزاده ابراهیم(ع) پس قلعه در روزهای سرد زمستان به دلیل برف‌گیر بودن مسیر چندان آسان نیست، اما این روزها فرصت خوبی برای زیارت آستان مبارک این امامزاده است.

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین_راحله عبدالحسینی: بقعه امامزاده ابراهیم(ع) پس قلعه همه چیز برای یک سفر زیارتی و سیاحتی یک روزه و حتی بیشتر دارد. روستای پس قلعه در آنسوی دربند و در دل طبیعت ناب البرز واقع شده است؛ جایی که از دیرباز یکی از ییلاق‌ها و تفرجگاه‌های تهرانی‌ها و شمیرانی‌ها بوده است. برای رسیدن به آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) باید از دل روستای پس قلعه گذشت.

محوطه امامزاده برای استراحت چند ساعته و حتی چند روزه زائران و گردشگران مناسب مناسب است. اگرچه روستای پس قلعه امکانات اقامتی ویژه‌ای برای گردشگران و زائران ندارد، اما وجود رستوران‌های متعدد در این روستا لذت یک سفر زیارتی و سیاحتی به پس قلعه را بیشتر می‌کند. محوطه امامزاده ابراهیم چندان وسیع نیست اما وجود درختان تنومند، منظره دلنشین کوه‌ها و دره‌های دامنه توچال و البته صدای رودخانه‌ها و آواز پرنده‌ها، زیبایی خاصی به محوطه امامزاده بخشیده‌است.

بر اساس روایات و نقل و قول‌های اهالی پس قلعه، نسب امامزاده ابراهیم(ع) به امام حسن مجتبی(ع) می‌رسد. حرم امامزاده چندان بزرگ نیست و از معماری و طراحی بنای فعلی آن پیداست که به دست معماران دوره قاجار بنا شده است. نمای داخلی حرم در سال‌های اخیر آینه‌کاری شده و سقف بنا هم به دلیل شرایط اقلیمی منطقه پوشش شیروانی دارد. ضریح چوبی سبزرنگ که روی مرقد قرار گفته و تابلوهای نقاشی متعدد مثل تمثال مبارک امام علی(ع) که روی پوست نقش بسته جلوه خاصی به فضای داخلی حرم داده است.  

نظر شما