شناسهٔ خبر: 49454477 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نجیب میقاتی: تشکیل دولت لبنان را امروز اعلام می‌کنیم

نخست وزیر مکلف لبنان گفت تشکیل دولت جدید و اسامی وزیران کابینه خود را امروز در دیدار با رئیس جمهور این کشور اعلام می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان   به نقل از رویترز، «نجیب میقاتی»، مأمور تشکیل کابینه لبنان، امروز (جمعه) به یک شبکه لبنانی خبر داد که رسما امروز تشکیل دولت لبنان را اعلام خواهد کرد.

مأمور تشکیل کابینه لبنان در این خصوص به شبکه «لبنان۲۴» گفت: لحظاتی قبل با رئیس‌جمهور این کشور گفت‌و‌گویی تلفنی داشته و از او خواسته که زمانی برای دیدار با یکدیگر مشخص کنند تا او اعضای نهایی کابینه خود را اعلام کند.

طبق این گزارش، زمانی برای دیدار مشخص شده و این دیدار بعد‌از‌ظهر امروز صورت خواهد گرفت.

میقاتی افزود: مهم این است که مردم اعتماد کنند و همه لبنانی‌ها متحد شوند تا بتوانند موجودیت را به دولت لبنان بازگردانند.

چندی پیش، جمیل السید، نماینده پارلمان لبنان در توئیتی فاش کرد مقامات بلند پایه واشنگتن با «نجیب میقاتی» نخست وزیر مکلف و «میشل عون» رئیس جمهور این کشور تماس گرفته اند و درخصوص تشکیل دولت با آن‌ها صحبت کرده اند.

السید در این توئیت افزود: ممکن است دولت ظرف ۲۴ ساعت آینده تشکیل شود! فرانسه هم تماس‌های بسیاری گرفته است تا طرح خود را برای تشکیل دولت ارائه دهد.

نجیب میقاتی مدتی قبل اعلام کرد قصد دارد برای معرفی کابینه به کاخ بعبدا برود و لیست وزرا را به میشل عون تحویل دهد، اما تنها ساعتی بعد اعلام کرد به کاخ بعبدا نمی‌رود، در همین خصوص «فیصل عبدالساتر» کارشناس مسائل سیاسی لبنان فاش کرد میقاتی که یکی از گزینه‌های آمریکا و عربستان برای تصدی سمت نخست وزیری بود، منتظر است «دورتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت به او اجازه تشکیل دولت را بدهد!

پیشتر نیز، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان در دیدار با هیئتی از مجلس سنای آمریکا به ریاست «کریس مورفی» سناتور آمریکایی اعلام کرد روند تشکیل دولت جدید لبنان راه طولانی را طی کرده و موانع زیادی برطرف شده است و او امیدوار است دولت جدید این هفته تشکیل شود.

عون اضافه کرد انتخابات پارلمانی درست به موقع در بهار سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد و ما اطمینان داریم که انتخابات در فضای آزادی و یکپارچگی برگزار شود زیرا زندگی دموکراتیک مستلزم تجدید قوه مقننه و مجریه است.

انتهای پیام/

نظر شما