شناسهٔ خبر: 49397708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استاندار مرکزی:

موکب‌داران از ثبت‌نام افراد برای پیاده‌روی اربعین خودداری کنند

اراک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: امسال پیاده‌روی زائران حسینی در اربعین وجود ندارد، بنابراین موکب‌داران از ثبت‌نام افراد در این روزها خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز اکرمی ظهر سه‌شنبه در نشست ستاد اربعین استان مرکزی، اظهار کرد: سفر زمینی در اربعین امسال برای تمامی زائران ابا عبدالله الحسین (ع) حذف شده و تنها موکب‌داران و کمیته‌های ستاد اربعین امسال می‌توانند به‌صورت هوایی به کشور عراق سفر کنند.

وی ادامه داد: بر اساس مذاکرات انجام شده با کشور عراق، ۳۰ هزار نفر شامل افرادی که ۲ دز واکسن را تزریق کرده و بیماری زمینه‌ای نیز نداشته باشند تنها به‌صورت هوایی برای شرکت در آئین‌های عزاداری اربعین مجاز به مسافرت به این کشور هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: در خصوص برگزاری آئین‌های اربعین هفته آینده از سوی ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری می‌شود و این تصمیمات در نشست ستاد کرونا و اربعین استان اعلام می‌شود.

اکرمی عنوان کرد: با توجه به اینکه هزینه سفر هوایی برای موکب‌داران بسیار سنگین است و مقرر شده هیچ‌گونه کالایی از کشور منتقل نشود و پیشنهاداتی برای انتقال کالا مورد نیاز موکب‌داران استان مرکزی به ستاد ملی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: امسال پیاده‌روی زائران حسینی در اربعین وجود ندارد بنا بر این موکب‌داران از ثبت‌نام افراد برای پیاده‌روی اربعین خودداری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در پایان بیان کرد: نیاز است تمهیدات لازم از سوی سپاه روح الله و نیروی انتظامی استان با همکاری ستاد اربعین برای جلوگیری از سفر افراد به مرزها و ایجاد تجمع در مرزها اندیشیده شود.

نظر شما