شناسهٔ خبر: 49396252 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

حتی یک روز وقت را هم از دست نمی‌دهیم؛

سجادی: ستاد عالی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی در اسرع وقت تشکیل خواهد شد/ پارالمپیکی‌‌ها فعل خواستن را صرف کردند

وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزشکاران پارالمپیکی در توکیو فعل خواستن، توانستن است را به‌خوبی صرف کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در مراسم استقبال از کاروان ورزش ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: من به جامعه ورزش افتخارآفرینی کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو را تبریک می‌گویم و امروز که بازی‌های المپیک و پارالمپیک به پایان رسید، مدال‌های ارزشمندی کسب شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: کاروان پارالمپیک ایران که تحت نام سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی به توکیو اعزام شد، توانست همانند ۲ دوره قبل بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ ریو افتخارآفرینی کند و در این دوره به ۲۴ مدال دست پیدا کند.

وزیر ورزش و جوانان عنوان داشت کسب ۱۲ مدال طلا، ۱۱ نقره و یک برنز در حقیقت نشان می‌دهد که ورزشکاران ۲۳ بار در فینال حاضر شدند که این کار ارزشمندی بود. در این دوره ورزشکاران ما در ۱۰ رشته ورزشی شرکت کردند اما در ۷ رشته ورزشی موفق به کسب مدال شدند که البته در بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری و قایقرانی که موفقیتی حاصل نشد، به‌خاطر این است که در این رشته‌ها امکانات زیادی فراهم نبوده و باید کارشناسان این موضوع را در نظر بگیرند.

سجادی هم‌چنین بیان داشت: به عنوان یک کارشناس ورزشی و خاک‌خورده ورزش برای سهمیه‌های کسب شده احترام قائل هستم و در تمام موارد با دقت نظر گزارش‌های لازم را در خصوص ورزشکاران اعزامی دریافت کرده‌ام. جا دارد از همین‌جا به محمود خسروی‌وفا خسته نباشید ویژه بگویم که برای اعزام ورزشکاران وقت بسیار زیادی گذاشت.

وزیر ورزش و جوانان اذعان داشت: من اتفاقا از رئیس کمیته ملی پارالمپیک در خصوص علت عدم اعزام فوتبال نابینایان به این دوره از بازی‌ها سوال کردم که وی گفت انتخاب نفرات و اعزام آنها به بازی‌های پارالمپیک بر اساس تصمیم جمعی گرفته شده. در رشته‌های جانبازان و معلولان، نابینایان و کم‌بینایان و ناشنوایان همواره ما یک سر و گردن از نظر عملکردی نسبت به سایر رشته‌های ورزشی تفاوت زیادی داشتیم که این به خاطر این است که تفکر جهادی در این رشته‌ها حاکم شده و ورزشکاران این رشته‌ها جزو ورزشکاران خاص هستند و همیشه فعل خواستن و توانستن را به خوبی ادا کردند. من امیدوارم قدر این اتفاقاتی که در این دوره از بازی‌های پارالمپیک رخ داد رل بیشتر بدانیم و قدردان یکدیگر باشیم.

سجادی در پایان گفت: چون کمتر از یک سال دیگر بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی چین را پیش‌رو داریم هر چه سریع‌تر ستاد عالی بازی‌های آسیایی را تشکیل خواهیم داد و یک روز وقت را هم از دست نخواهیم داد تا بتوانیم دورخیز مناسبی برای کسب سهمیه‌های ورودی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی داشته باشیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما