شناسهٔ خبر: 49127160 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل گهر

نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل گهر با حضور ۱۶ هنرمند برجسته مجسمه‌سازی کشور امروز در سیرجان کلید خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ابوذر حلوایی مسئول نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی گل گهر گفت: در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی اولین دوره سمپوزیوم مجسمه سازی گل گهر با حضور ۱۶ نفر از هنرمندان برجسته کشور آغاز شد که فراخوان سراسری انجام و ۱۸۰ اثر به دبیر خانه  ارسال شد که بعد از داوری ۱۶ اثر نهایی برای شرکت در این سمپوزیوم راه یافتند.

او افزود: با توجه به معیار‌های مد نظر، مجسمه سازان مولفه‌های ایرانی اسلامی را مد نظر دارند و تا ۲۵ روز آینده کار ساخت مجسمه‌ها به اتمام رسیده و در مکان‌های فرهنگی نصب می‌شوند.

حلوایی گفت: جمعی از مجسمه‌سازان که تجربه کار با سنگ را داشتند، ثبت‌نام کردند و پس از داوری ماکت‌های ارسالی این ۱۶ هنرمند به مرحله نهایی راه یافتند که در این سمپوزیوم یک قطعه سنگ مرمریت چشمه شیردوش کرمان، به ابعاد تقریبی ۲۵۰ در ۱۲۰ سانتیمتر در اختیار هر یک از هنرمندان قرار می‌گیرد تا آثارشان را خلق کنند.

مدیر عامل روابط عمومی شرکت صنعتی و معدنی گل گهرافزود: ۱۶ نفر هم از میان فعالان رشته‌های هنری به عنوان دستیار هنرمندان منتخب به همراه جمعی از علاقمندان و فعالان این هنر در سیرجان هم به عنوان عوامل اجرایی در این رویداد بزرگ فرهنگی حضور خواهند داشت.

حلوایی گفت: متریال سنگ و مس و اجرا در سطح شهرستان و حضور هنرمندان صاحب‌نام کشورفرصتی برای علاقه‌مندان هنر مجسمه سازی در سطح استان کرمان است تا در اوج شیوع کرونا آرامش و هنر را بهانه‌ای برای جلای روح مردم قرار دهند.

وحید محمدی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم که در مراسم افتتاح این رویداد هنری حضور داشت گفت: این حرکت خوب هنری یا سمپوزیوم محلی گردهمایی تعدادی از هنرمندان ممتاز سراسر کشور است که به خلق آثار هنری می‌پردازند و هنرمندان کرمانی در کنار سایر هنرمندان کشور حضور دارند و از تجربیات همدیگر استفاده می‌کنند.

او افزود: استان پهناور کرمان دارای هنرمندان متعددی در این زمینه همچون استاد صنعتی است که می‌تواند زمینه رشد و توسعه مجسمه سازی استان را فراهم کند و بهانه خوبی برای خلق آثار زیبا در این زمینه مهم هنری است.

نخستین سمپوزیوم مجمسه‌سازی گل گهر از امروز در محوطه‌ای باز واقع در بلوار مالک اشتر جنب میهمانسرای گل گهر به مدت ۲۰ روز و با رعایت همه جانبه شیوه‌نامه‌های بهداشتی میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر‌های تجسمی است و همچنین بازدید برای عموم مردم آزاد است.

انتهای پیام/ی

نظر شما