شناسهٔ خبر: 49114647 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

ورزشی

صاحب‌خبر -

زهرا نعمتی در فهرست برترین زنان ورزشکار آسیا

 

وب‌سایت رسمی کمیته پارالمپیک آسیا در گزارشی به حضور برترین زنان ورزشکار از قاره آسیا در بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ اشاره کرد که در آن نام زهرا نعمتی و ساره جوانمردی به چشم می‌خورد. زهرا نعمتی تلاش می‌کند تا سومین مدال طلای خود را در توکیو به دست آورد. نعمتی موفق شد در لندن ۲۰۱۲ رکورد پارالمپیک را جابجا کند و در بازی‌های ریو ۲۰۱۶ هم به‌عنوان المپین و هم به‌عنوان پارالمپین حضور داشت. زهرا نعمتی یکی از پرچم‌داران کاروان ایران در توکیو ۲۰۲۰ نیز بود. همچنین ساره جوانمردی با دو طلای پارالمپیک و سه عنوان قهرمانی جهان جز نامداران این رشته ورزشی است. جوانمردی توانست در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۸ جهان در کره جنوبی و بازی‌های پارا آسیایی جاکارتا، عنوان قهرمانی را از آن خود کند و با توجه به عملکرد خیره‌کننده خود در جام جهانی ۲۰۲۱ العین به نظر می‌رسد آماده دفاع از طلای پارالمپیک خود است.

 

 

مقصد بعدی کریس رونالدو کجاست؟

 

کریستیانو رونالدو به سران یوونتوس خبر داده که خواهان جدایی از این تیم است و می‌خواهد چالش جدیدی را تجربه کند.  در همین ارتباط نشریه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپرت از یک مقصد غیرمنتظره برای کریستیانو رونالدو رونمایی کرده و مدعی شده که منچسترسیتی تنها گزینه احتمالی برای این بازیکن خواهد بود. درواقع گاتزتا در گزارش خود ادعا کرده که پیوستن به تیم‌هایی نظیر پاری سن ژرمن و منچستریونایتد برای رونالدو غیرممکن شده است. این در حالی بود که از PSG به‌عنوان جدی‌ترین گزینه برای رونالدو نام برده می‌شد، اما گاتزتا در گزارش خود آورده که بعد از جذب لیونل مسی توسط این باشگاه انتقال رونالدو به پاریس غیرممکن شده است؛ اما کوریره دلو اسپورت نظری متفاوت با گاتزتا داشته و ادعا کرده که پاری‌سن ژرمن همچنان یکی از جدی ترین گزینه‌ها برای تیم بعدی کریستیانو رونالدو تلقی می‌شود. 

 

واکنش مجیدی نسبت به جدایی مهدی قائدی

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد جدایی مهدی قائدی از جمع آبی پوشان گفت: مهدی قلبم بود که از من جدا شد. هیچ مربی نمی‌خواهد بهترین بازیکنش را از دست بدهد. مهدی برای من نه‌تنها بهترین بازیکنم بود، بلکه ازنظر اخلاقی هم بهترین بود. او قلب من بود و قلبم از من جدا شد. در ماجرای قائدی نمی‌خواستم خودخواه باشم، زیرا او بازیکن جوانی است و پیشنهاد خارجی داشت. در دوبی با او صحبت کردم و دیدم که دوست دارد در الاهلی امارات بازی کند، مخالفتی با او نکردم، زیرا نمی‌خواستم خودخواه باشم و بگویم حتماً باید در استقلال بماند. مهدی بازیکن تأثیرگذارم بود. او بهترین وینگر ایران است و مثل او را نداریم. این انتقال ازنظر مالی هم برای استقلال خوب بود و یکسری بدهی‌ها را از این طریق پرداخت می‌کنیم. من هم در الاهلی امارات بازی کرده‌ام و با این تیم قهرمان لیگ امارات شدم و می‌دانم که آدم‌هایی که در این باشگاه حضور دارند، از بهترین‌ها هستند. 

نظر شما