شناسهٔ خبر: 49032635 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بيانيه گروه‌های فلسطینی در سالروز آتش زدن مسجدالاقصی

هم‌زمان با پنجاه و دومین سالروز جنایت به آتش کشیده‌ شدن مسجدالاقصی از سوی صهیونیست‌ها جنبش‌های فلسطینی جهاد اسلامی و حماس با صدور بیانیه‌ای مجدداً بر خطوط قرمز مقاومت برای این مکان مقدس و ضرورت صیانت از هویت اسلامی قدس تأکید کردند. هم‌زمان با پنجاه و دومین سالروز جنایت به آتش کشیده‌ شدن مسجدالاقصی از سوی صهیونیست‌ها جنبش‌های فلسطینی جهاد اسلامی و حماس با صدور بیانیه‌ای مجدداً بر خطوط قرمز مقاومت برای این مکان مقدس و ضرورت صیانت از هویت اسلامی قدس تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المنار، جنبش جهاد اسلامی امروز به مناسبت پنجاه و دومین سالروز حادثه به آتش کشیدن قبله نخست مسلمانان جهان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این جنایت همچنان در قالب اشکال دیگری چون یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی، ادامه حفاری‌ها زیر این مسجد مبارک، محو آثار اسلامی و یهودی‌سازی در بیت‌المقدس ادامه دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: تلاش‌ صهیونیست‌ها برای تغییر هویت اسلامی قدس و مسجدالاقصی با نقشه‌های پلید صهیونیستی، آمریکایی و غربی و نیز تداوم سکوت کشورهای عربی و عادی‌سازی روابط، چیزی از واقعیت مسجدالاقصی و قدس تغییر نخواهد داد و ماهیت بیت‌المقدس عربی و اسلامی باقی خواند ماند.

جهاد اسلامی افزود: مهم‌ترین دستاورد نبرد اخیر فلسطینیان موسوم به «سیف القدس» وحدت ملت فلسطین در یاری قدس و آمادگی مقاومت در جهان عرب و اسلام در صیانت از قدس و دفاع از فلسطین بود.

این بیانیه می‌افزاید: دستاورد نبرد سیف‌القدس نشان داد که مقاومت در تمامی میدان‌ها در کنار ملت فلسطین و کرانه باختری ایستاده و مسجدالاقصی غیرقابل مذاکره و معامله است.

جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد: ما به همه اهالی قدس به‌ویژه کسانی که در اطراف مسجدالاقصی و دروازه‌های آن مستقر هستند و قهرمانانی که در برابر دشمن صهیونیستی جنایتکار ایستاده‌اند درود می‌فرستیم.

به گزارش پایگاه خبری سوا فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نیز با صدور بیانیه‌ای به مناسبت این روز اعلام کرد: مقاومت فلسطین همانگونه که در نبرد سیف‌القدس ثابت کرد، همچنان برای دفاع و پاسخ به تجاوزات رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست آماده است.

حماس افزود: مسجدالاقصی خط قرمز است و هر تجاوزی به آن با مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین مواجه خواهد شد و این ملت اجازه دوباره آتش‌سوزی در این مسجد را نخواهند داد. «وحدت کلمه و موضعِ» ملت فلسطین، سلاحی قوی برای مقابله با رژیم اشغالگر و توطئه‌های خبیث آن است و باید با کار مشترک به مقابله با این توطئه‌ها پرداخت.

انتهای پیام

نظر شما