شناسهٔ خبر: 49009505 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رونمایی گوگل از گوشی‌ مقرون به صرفه Pixel 5A 5G

شرکت گوگل از مدل جدید گوشی مقرون به صرفه Pixel 5A 5G رونمایی کرد که باتری قدرتمندی دارد و دوربینش نقطه قوت این گوشی جدید است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت گوگل به طور رسمی گوشی Pixel 5A 5G را معرفی کرد. این گوشی نسبت به مدل قبلی یعنی 4A دارای نمایشگر بزرگتر ۶.۳۴ اینچی OLED 1080p است. گوگل نرخ تازه سازی نمایشگر این گوشی را ارتقا نداده و این گوشی همچنان دارای نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز است. گوگل این گوشی را با ۵۰ دلار کاهش قیمت نسبت به مدل قبلی، با قیمت ۴۵۰ دلار عرضه می‌کند.

مشخصات گوشی جدید گوگل

این گوشی در قسمت پشت دو دوربین دارد که دوربین اصلی ۱۲.۲ مگاپیکسلی و دوربین دوم ۱۶ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض است. با اینکه این دوربین‌ها نسبت به مدل قبلی تفاوتی نکردند ولی به لطف هوش مصنوعی گوگل، دوربین‌های این گوشی متمایز از مدل‌های دیگر است. در بخش سخت افزار این گوشی دارای گواهی IP67 برای مقاومت در برابر آب بوده و اولین گوشی سری A گوگل است که این گواهی را دارد. این گوشی دارای پردازنده مشابه مدل قبلی بوده و  از تراشه اسنپدراگون 765G پشتیبانی می‌کند و با ۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی به بازار می‌آید.

رونمایی گوگل از گوشی‌های مقرون به صرفه پیکسل 5G

گوگل باتری این گوشی را به شکل قابل توجهی افزایش داده و این گوشی اکنون دارای باتری ۴۶۸۰ مگاهرتز بر ساعت بوده و این باتری بزرگترین باتری است که گوگل تا به حال روی یک گوشی پیکسل قرار داده و همچنین این باتری با توان ۱۸ وات قابل شارژ است. گوشی جدید Pixel 5A 5G ضمانت دریافت ۳ آپدیت اندروید رو نیز دارد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما