شناسهٔ خبر: 48979181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کاهش دما در تاسوعا و عاشورای حسینی/وقوع تندبادهای لحظه ای در یزد

کارشناس هواشناسی استان یزد با اشاره به کاهش دمای نسبی در دو روز آینده گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی دمای هوای استان یزد کاهش خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

سیدعباس میرحسینی در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد با بیان اینکه از روز چهارشنبه تا جمعه احتمال وزش باد شدید و وقوع تندباد لحظه‌ای وجود دارد اظهار کرد: امروز آسمان استان عمدتا صاف بود اما در ساعت بعد از ظهر وزش باد نسبتا شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه در روز‌های آینده نوسانات دما جزئی خواهد بود و شدت گرما تغییر چندانی نخواهد کرد افزود: از روز چهارشنبه تا جمعه عمدتا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی مناطق استان رگبار باران پیش بینی می شود.

میرحسینی عنوان کرد: همچنین بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی در نیمه غربی و ارتفاعات خصوصا شهر‌های ابرکوه، میبد، تفت، مهریز، هرات و مروست، وزش باد شدید پیش بینی می شود و گاهی وقوع تندباد لحظه‌ای همراه با گرد و خاک را همراه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی استان یزد با بیان اینکه استحکام سازه‌های هیئت‌های عزاداری ضروری است تصریح کرد: وقوع تندباد لحظه‌ای و بارش رگباری باران می‌تواند به ویژه برای هیئت‌های عزاداری که به دلیل شیوع کرونا مراسم‌ها را در فضای باز برگزار می‌کنند، مشکل آفرین باشد.

انتهای پیام/ص

نظر شما