شناسهٔ خبر: 48974188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تجمع در مراکز واکسیناسیون فاجعه‌آفرین است/ اعلام آمادگی بسیج دانشجویی برای همکاری بالینی و امنیتی در مراکز واکسیناسیون

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: درحال حاضر بعضی از مراکز واکسیناسیون به یکی از بزرگترین تجمعات شهری تبدیل شده است و احتمال دارد که به فاجعه‌ای جبران ناپذیر تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خطاب به استاندار اصفهان پیرامون بررسی وضعیت مراکز واکسیناسیون شهر اصفهان نامه‌ای ارسال کرد.

لزوم افزایش سریع تعداد مراکز تزریق واکسن

در این نامه آمده است: نظر به اجرای طرح ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ در شهر اصفهان، با توجه به رخداد پیک فاجعه بار پنجم که جامه خانواده‌های ایرانی را سیاهپوش کرده است، توصیه اکید می‌شود تعداد مراکز تزریق واکسن و انضباط این مراکز در نوبت‌دهی را در اسرع وقت، افزایش دهید.

در ادامه عنوان شده است: طی بازدیدهای میدانی از مرکز واکسیناسیون مصلی امام خمینی(ره) مشاهده شد وضعیت مرکز به لحاظ نظم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، فاجعه آفرین است و در صورت ادامه روند فعلی، روند واکسیناسیون، عاملیت مرگ تعداد زیادی از میان‌سالان و سالمندان و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای خواهد شد؛ به صورتی که صف‌های فشرده و چند صد متری در تراکم جمعیتی بالا در کنار تاخیر چند ساعته در امر تزریق واکسن، ضمن شکستن پروتکل‌های بهداشتی، سبب نارضایتی فراوان حاضرین در محل شده است.

اعلام آمادگی بسیج دانشجویی برای همکاری بالینی و امنیتی در مراکز واکسیناسیون

در آخر بیان شده است: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در کنار ارائه این پیشنهاد، می‌تواند با دعوت از دانشجویان رشته‌های بالینی مختلف کسری نفرات احتمالی را پوشش دهد و آماده است در کنار کادر شریف نیروی انتظامی، امنیت مراکز واکسیناسیون را تضمین کند، امید است با اتخاد تصمیمی فوری و انقلابی، مسببات سلامت مردم شریف شهر اصفهان را فراهم آورید.

وحید ضرغامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون وضعیت نامناسب مراکز واکسیناسیون اظهار داشت: درحال حاضر بعضی از مراکز واکسیناسیون به یکی از بزرگترین تجمعات شهری تبدیل شده است و احتمال دارد که به فاجعه‌ای جبران ناپذیر تبدیل شود.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: کافی است تا به این مراکز سری بزنید تا صف‌های چند صد متری و ازدحام جمعیت جهت نوبت‌دهی واکسیناسیون را مشاهده کنید.

وی عنوان کرد: صف‌های بسیار طولانی و متراکم، در کنار تاخیر فراوان در نوبت‌دهی، ضمن به خطر انداختن جان سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، موجب نارضایتی فراوانی به دلیل معطلی چندین ساعته، شده است.

ضرغامی افزود: چگونه یک پیرزن هشتادساله، پنج ساعت سرپا، در صف بایستد تا نوبت تزریق واکسن او فرا رسد؟ این موضوع جدای از تمام مشکلاتی که برای مردم عزیزمان به وجود آورده، وجهه بین‌المللی فوق‌العاده زننده‌ای دارد و امیدوار هستم که مسؤولان امر در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند و نسبت به افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون و انضباط در نوبت‌دهی، اقدام فوری و مناسب را داشته باشند.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: امید است به یاری خدا و با اتخاذ تصمیمات به موقع و صحیح مسؤولان، سلامت مردم عزیزمان ضمانت شود.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ق

نظر شما