شناسهٔ خبر: 48857312 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تهیه نقشه کاداستر برای یک میلیون و ۳۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی قزوین

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: تاکنون ۹۱ درصد از اراضی ملی استان معادل یک میلیون و ۳۳۰ هزار هکتار صاحب نقشه کاداستر شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محسن قاسم زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه تاکنون ۹۱ درصد از اراضی ملی استان معادل یک میلیون و ۳۳۰ هزار هکتار صاحب نقشه کاداستر (حدنگاری) شده اند، گفت: اراضی که برای آن‌ها نقشه کاداستر تهیه شده در قالب هزار و چهار پلاک است.

وی اظهار داشت: باقی مانده مساحت اراضی ملی شامل ۱۲۳ هزار هکتار در ۲۲ پلاک است که تهیه نقشه کاداستر برای آن‌ها در دست اقدام قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: در طرح کاداستر یا حدنگاری از اراضی ملی به شکل زمینی و هوایی تصویربرداری و نقشه برداری می‌شود و اطلاعات پلاک‌ها با جزییات ثبت می‌شود و سپس داده‌ها برای تثبیت مالکیت دولتی و ارایه اسناد تک برگی به اداره ثبت اسناد و املاک ارسال می‌شود.

این مسوول اظهار داشت: رفع تداخلات اراضی بین مردم با دولت، تعیین حدود و ثغور اراضی ملی و کمک به پایش دقیق آنها، ارتقای امنیت داده‌ها و نقشه‌ها و از بین رفتن امکان تغییر و دخل و تصرف در اراضی ملی و تثبیت مالکیت دولتی بر روی این اراضی از مزایای اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما