شناسهٔ خبر: 48831235 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قیس الخزعلی عنوان کرد

مانع تراشی برخی کشورها در برگزاری انتخابات عراق

دبیر کل عصائب اهل حق گفت برخی کشور‌ها برای سنگ اندازی در مسیر برگزاری انتخابات در عراق و برهم زدن ثبات کشور تلاش می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، قیس الخزعلی سفارت آمریکا و انگلیس در عراق را به تلاش برای بدنام کردن بسیج مردمی در شبکه‌های اجتماعی متهم کرد.
وی بار دیگر برخی از کشور‌ها را به سنگ اندازی در مسیر برگزاری انتخابات عراق در زمان مشخص متهم کرد.

<div id="video-display-embed-code_6827919"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3189068/6827919?width=350&height=250"></script></div>


قیس الخزعلی گفت: «برخی از کشور‌ها نمی‌خواهند ثبات برقرار شود و به شکل محرمانه برای برهم زدن اوضاع و برقرار نشدن ثبات در کشور در این برهه تلاش می‌کنند. خطاب به آن‌ها می‌گویم که از این طرح‌های خبیثانه دست بردارید. این کشور، امنیت و ثبات آن را رها کنید. در غیر این صورت، این کشور (عراق) مردانی دارد که با روش مناسب شما را متوقف می‌کنند.»

ائتلاف الفتح: مداخله سفارت آمریکا در قانون انتخابات
در همین حال نماینده پارلمان و عضو ائتلاف الفتح عراق از دخالت سفارت آمریکا در قانون انتخابات خبر داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی العهد، حامد الموسوی گفت «برخی طرف‌ها مانند جماعه التشرین، به طور واضح بر اساس دستورات خارجی عمل می‌کنند. این گروه‌ها خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام بودند. مداخله مستقیم از جانب رئیس جمهور، نماینده سازمان ملل، برخی طرف‌های خارجی مانند سفارت آمریکا در جزئیات قانون انتخابات و قانون کمیسیون انتخابات صورت گرفت. وقتی که روند انتخابات بر خلاف مسیری پیش رفت که برخی طرف‌های خارجی به دنبال آن هستند، طرف‌های خارجی به این گروه‌ها دستور دادند که با انتخابات مخالفت کنند. آن‌ها نه تنها به دنبال به تأخیر انداختن انتخابات، بلکه درصدد لغو انتخابات هستند.»

<div id="video-display-embed-code_6828884"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3189068/6828884?width=350&height=250"></script></div>

منبع آگاه: مخالفت برهم صالح با برگزاری انتخابات زودهنگام صحت ندارد
در همین زمینه شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد: منبع آگاه عراقی خبر منتشر شده در خصوص مخالفت برهم صالح رئیس جمهور عراق با برگزاری انتخابات زودهنگام در تاریخ تعیین شده را تکذیب کرد.

نظر شما