شناسهٔ خبر: 48766736 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حشدالشعبی؛ یادگار ارزشمند شهیدان سلیمانی و المهندس

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تجلیل از نقش تعیین کننده الحشد الشعبی در تامین امنیت و ثبات در عراق، این نهاد مردمی را یادگار ارزشمند و ماندگار فرماندهان بزرگ مقاومت اسلامی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از دبیرخانه شورا، فالح فیاض فرمانده الحشد الشعبی عراق پیش از ظهر امروز با دریابان علی شمخانی دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار شمخانی ضرورت حفظ و تقویت الحشد الشعبی عراق و لزوم هماهنگی و هم افزایی این نیروی توانمند مردمی با ارتش این کشور را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: وحدت و انسجام مردم، دولت و نیرو‌های مسلح عراق زمینه ساز امنیت پایدار در این کشور خواهد بود.
وی با اشاره به مصوبه مجلس ملی عراق در خصوص خروج نظامیان بیگانه از این کشور گفت: تسریع در اجرای دقیق و کامل این مصوبه علاوه بر کاهش چشمگیر تنش‌های امنیتی و حتی سیاسی در عراق، گام بلندی در استقرار ثبات و امنیت بیشتر در منطقه است.
دریابان شمخانی انتخابات آتی در عراق را میدان مهمی برای تداوم مردمسالاری و تثبیت نقش موثر سیاسی مردم عراق در تعیین سرنوشت خود ذکر کرد و اظهار داشت: هوشمندی و انسجام گروه‌های سیاسی، دینی و قومی یکی از الزامات اجتناب ناپذیر در برگزاری انتخاباتی سالم و جلوگیری از دخالت بیگانگان در این فرایند مهم سیاسی درعراق است.
فالح الفیاض نیز در این ملاقات با تبریک برگزاری موفق و باشکوه انتخابات ریاست جمهوری در ایران، ثبات سیاسی و امنیتی در جمهوری اسلامی را در تداوم امنیت پایدار در منطقه بسیار مهم و تاثیر گدار عنوان کرد.
وی ضمن تجلیل از نقش ارزنده شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در شکل گیری و بالندگی حشدالشعبی در عراق افزود: امروز عراق با هدایت مرجعیت عالی و فداکاری نیرو‌های مسلح و حشدالشعبی به امنیتی قابل قبول و رو به توسعه رسیده است.
فالح الفیاض حشدالشعبی را سازمانی قانونمند و مکمل ارتش عراق عنوان کرد و اظهار داشت: وجود الحشدالشعبی که نماد مشارکت مردم در تامین امنیت کشورشان است موجب ناامیدی دشمنان و گروه‌های تروریستی برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در عراق شده است.

نظر شما