شناسهٔ خبر: 48746882 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

حرفه مهندسی باید به سمت عمومی و تخصص برود

اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل راه وشهرسازی زنجان گفت: باید حرفه مهندسی به سمت عمومی و تخصص برود.

صاحب‌خبر -

به ګزارش خبرنگار مهر، مسعود بیات منش قبل از ظهر جمعه در حاشیه آزمون ورود به حرفه مهندسی کاردانی و معمار تجربی و ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که در زنجان برگزار شد، با بیان اینکه هر سال یک دوره آزمون ورود به حرفه مهندسی در استان برگزار می‌شود، گفت: امسال به خاطر کرونا فاصله زیادی برای برګزاری آزمون‌های نظام مهدسی ساختمان ایجاد شد.

وی بیان اینکه این آزمون در چهار سر فصل برگزار می‌شود، اظهار کرد: ورود به حرفه مهندسی، کاردانی‌های فنی معماری تجربی و کارشناسان ماده ۲۷ برگزار می‌شود که در مجموع سه هزار و ۷۹۹ نفر در این آزمون شرکت کردند که از این تعداد سه هزار و ۷۰۶ نفر در رشته مهندسی بودند که از این تعداد دو هزار و ۹۵۰ نفر آقایان و ۷۵۶ نفر خانم‌ها هستند.

مدیرکل راه و شهر سازی زنجان گفت: در رشته کارشناسی ماده ۲۷ هم ۴۸ نفر شرکت کردند و در کاردانی ۱۱ نفر و در معماران تجربی هم هشت نفر شرکت کردند.

بیات منش تاکید کرد: باید حرفه مهندسی به سمت عمومی و تخصص برود و در این آزمون این مهم مد نظر قرار گرفته و در حرفه مباحث عمومی و تخصصی تاکید داریم.

وی ابراز داشت: حرفه مهندسی باید تمام وقت شود و الان ما حدود نزدیک هفت هزار نفر عضو مهندسی استان هستند که از این تعداد سه هزار و ۲۰۰ نفر پروانه دارند و سه هزار و ۷۰۶ نفر مهندسین جوان که شغل ندارند و می‌خواهند پروانه ۶۶ را کسب کرده و شاغل شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان افزود: در اجرا و نظارت نظام مهندسی مشکلاتی وجود دارد لذا باید در راستای کیفیت بخش به حرفه مهندسی گام‌های مثبتی برداشته شود.

برچسب‌ها:

نظر شما